Motohelp.pl Księgarnia motoryzacyjna

Zaloguj się|Zarejestruj się

wydawnictwa

Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
MASERATI - SAMOCHODY MARZEŃ

MASERATI - SAMOCHODY MARZEŃ

Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
Autor Alexander Franc Storz, Jacek Łęgiewicz, Matthias Braun

Dostępna ilość: Wskaźnik dostępności

Realizacja zamówienia: Wysyłka w ciągu 24h

Cena: 46,34 zł52,50 zł
Poleć nas na: znajdź nas na blip znajdź nas na twitterze

MASERATI. SAMOCHODY MARZEŃ
Wspaniała książka o historii legendarnych samochodów marki Maserati

Bogato ilustrowany przegląd wszystkich modeli samochodów Maserati od 1947 roku. Zamieszczone opisy i atrakcyjne zdjęcia ułatwiają rozpoznanie następujących modeli: Gran Turismo, Tipo A6, 3500 GT, 5000 GT, Tipo 151, Sebring, Quattro Porte, Mistral, Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Quattroporte, Kyalami, Biturbo, Karif, Shamal, Barchetta, Chrysler TC by Maserati, 3200 GT, Spyder, 4200 GT, MC 12 Corsa, Kubang.

W serii SAMOCHODY MARZEŃ ukazały się również albumy o samochodach:

  • FERRARI 
  • JAGUAR
  • LAMBORGHINI
  • PORSCHE

Wprowdzenie
Stajnia wyścigowa braci Maserati
Pierwszym z rodu Maserati, który połknął motoryzacyjnego bakcyla był Carlo. Zaczął od skonstruowania silnika spalinowego, który następnie zamontował do wyścigowego roweru. Potem, na początku ubiegłego stulecia zbudował samodzielnie swój pierwszy samochód, co wydatnie przyczyniło się do jego błyskotliwej, choć krótkiej kariery. W 1902 r. został szefem działu rozwoju u Fiata, w 1903 r. przeniósł się do Isotty Fraschini, a w 1907 r. został szefem działu sportu w firmie Bianchi. Niestety, w 1910 r., w wieku zaledwie 29 lat, zmarł na gruźlicę. Przed śmiercią zdążył jednak jeszcze skonstruować samolot.

Maserati jako marka samochodów sportowych ma swój początek w wytwórni aut wyścigowych założonej początkowo przez Alfieriego Maserati, a prowadzonej później wraz z trzema jego braćmi: Ettore, Ernesto i Bindo. Alfieri, urodzony w 1887 r., był –podobnie, jak Carlo – utalentowanym mechanikiem, pracującym dla Isotty Fraschini. Wspólnie ze starszym o trzy lata Ettorem Maserati reprezentował interesy firmy w Argentynie, a od 1912 r. tworzył dział obsługi klienta Isotty w ojczystych Włoszech. Potem usamodzielnił się i 1 grudnia 1914 r. założył w Bolonii Officine Alfieri Maserati. Rozpoczął od produkcji świec zapłonowych, by wkrótce zająć się przystosowaniem samochodów marki Isotta Fraschini do wyścigów. W latach 20. XX wieku zaprojektował kilka aut wyczynowych na zamówienie firmy Diatto. W 1926 r., wykorzystując zespoły tych samochodów, stworzył pierwszy własny pojazd, ochrzczony swoim nazwiskiem. Wtedy powstał również słynny znak firmowy Maserati. Wymyślił go brat, artysta-malarz – Mario (który jako jedyny z sześciu synów Rodolfa i Caroliny Maserati nie interesował się techniką), zainspirowany motywem trójzębu – atrybutu Neptuna, boga morza. Posąg Neptuna, dzieła flamandzkiego rzeźbiarza Jean Luca de Boulogne, stanowiący ozdobny element wielkiej studni, jest jednym z symboli miasta Bolonia.

Pierwsze wyczynowe Maserati już w inauguracyjnym wyścigu (Targa Florio w 1926 r.) zwyciężyło w swojej klasie. Ponieważ jednak firma traktowała sport a nie reklamę czy produkcję aut, jako główny cel swojego działania, przedsiębiorstwo miało nieustanne problemy finansowe. Z dzisiejszego punktu widzenia trudno zrozumieć, czemu nie próbowano budujących renomę marki sportowych sukcesów zdyskontować ekonomicznie. Przypuszczalnie właściciele mieli ambicje utrzymania niezależności od sponsorów, będąc jednocześnie całkowicie pochłoniętymi postępami techniki i rozwojem wyścigów automobilowych. Alfieri Maserati, główny konstruktor i dyrektor finansowy, zmarł w 1932 r., w wieku zaledwie 44 lat, wskutek następstw nieszczęśliwego wypadku podczas zawodów. Śmierć przerwała gwałtownie prace nad konstrukcją innowacyjnego, jednomiejscowego bolidu z napędem przednich kół. W tej sytuacji Bindo, dotąd zatrudniony przez Isotte˛ Fraschini, objął w rodzinnej firmie stanowisko prezesa, a Ernesto przejął dotychczasowe obowiązki Alfieriego.

W latach 30. minionego stulecia w zawodach Grand Prix panowały niemal niepodzielnie samochody niemieckie – Mercedes i Auto Union. Tylko Alfa Romeo mogła stawić im czoła. Maserati znalazło miejsce dla siebie, tworząc jednomiejscowe auto przeznaczone do wyścigów ulicznych, górskich i długodystansowych (Mille Miglia). Sportowe sukcesy firmy nie przekładały się jednak na jej kondycję ekonomiczną Przyczynę stanowiła ówczesna sytuacja polityczna – faszystowskie Włochy jako sojusznik hitlerowskich Niemiec popadały w izolację gospodarczą, zaczynało brakowac surowców. W 1937 r. Bindo, Ettore i Ernesto Maserati musieli odsprzedać swoją „stajnię” rodzinie przemysłowców Orsi. Zgodnie z umową zobowiązali się współpracować z firmą jeszcze przez dziesięć lat.
Po upływie umownej dekady, w 1947 r. bracia Maserati założyli wspólnie małą firmę O.S.C.A. (Officine Spezializzate Costruzioni Automobili), specjalizującą się budowie samochodów wyścigowych. Znowu stali się niezależni. Rozpoczęli od wytwarzania niewielkich aut sportowych i wyczynowych, by od 1960 r. produkować pojazdy Gran Turismo z prawdziwego zdarzenia. Jednakże w 1963 r., z powodu zaawansowanego wieku, bracia byli zmuszeni sprzedać przedsiębiorstwo firmie produkującej motocykle MV Augusta, która jeszcze przez cztery lata kontynuowała ich działalność…

Kup Teraz! Maserati - Książka serii Samochody Marzeń to prawdziwa kopalnia wiedzy dla każdego miłośnika super szybkich samochodów. Idealny pomysł na prezent dla każdego pasjonata motoryzacji - zapraszamy!

MASERATI. SAMOCHODY MARZEŃ

Spis treści:

Wprowadzenie
Opis modeli samochodów Maserati

Maserati 1500 Gran Turismo Tipo A6 
Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G
Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G54
Maserati 3500 GT i 3500 GTI
Maserati 5000 GT i 5000 GTI 
Maserati Tipo 151
Maserati Sebring
Maserati Quattro Porte I
Maserati Mistral
Maserati Mexico
Maserati Ghibli
Maserati Indy
Maserati / silnik Tipo C.114
Maserati Bora
Maserati Merak
Maserati Khamsin
Maserati Quattroporte II
Maserati Kyalami
Maserati 4porte / Quattroporte / Royale
Maserati Biturbo / Biturbo S / Biturbo i / Biturbo Si
Maserati Biturbo 2500 / Biturbo Si 2500 / Biturbo ES
Maserati (Biturbo) 425
Maserati (Biturbo) Spyder
Maserati (Biturbo) 420 / 422 / 4.18v / 4.24v
Maserati (Biturbo) 228 / 222 SR / 222 4v
Maserati (Biturbo) 430 / 430 4v
Maserati (Biturbo) 222 / 2.24v
Maserati (Biturbo) Racing
Maserati Karif
Maserati Shamal
Maserati Ghibli
Maserati Quattroporte
Maserati Barchetta
Maserati / Chrysler TC
Maserati 3200 GT  
Maserati Spyder
Maserati 4200 GT
Maserati Quattroporte
Maserati MC 12 Corsa
Maserati Kubang


FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ


FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ
Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności

Książka serii Samochody Marzeń na temat legendarnej marki Ferrari. Książka zawiera chronologiczny przegląd wszystkich modeli samochodów sportowych Ferrari, produkowanych seryjnie od 1970 do 2002 roku. Zwięzły opis, dane techniczne oraz atrakcyjne zdjęcia ułatwiają identyfikację poszczególnych modeli samochodów.

PORSCHE - SAMOCHODY MARZEŃ


PORSCHE - SAMOCHODY MARZEŃ
Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności

Książka serii Samochody Marzeń na temat legendarnej marki Porsche. Książka zawiera chronologiczny przegląd wszystkich produkowanych seryjnie modeli Porsche (w okresie od roku 1948 do roku 2008) z uwzględnieniem podziału na serie: począwszy od najstarszej 356, poprzez 914, 924/944/968, 911, 928, Boxster, Cayman, a skończywszy na samochodach SUV należących do serii Cayenne. Zamieszczono zwięzłe opisy, dane techniczne i ciekawe kolorowe zdjęcia - 143 modele Porsche.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Książki, instrukcje i poradniki do Alfy Książki, instrukcje i poradniki do Audi Książki, instrukcje i poradniki do BMW Książki, instrukcje i poradniki do Chryslera Książki, instrukcje i poradniki do Citroena Książki, instrukcje i poradniki do Fiata Książki, instrukcje i poradniki do Forda Książki, instrukcje i poradniki do FSO Książki, instrukcje i poradniki do Hondy Książki, instrukcje i poradniki do Hyundai Książki, instrukcje i poradniki do Jeepa Książki, instrukcje i poradniki do Lady Książki, instrukcje i poradniki do samochodów marki Lancia Książki, instrukcje i poradniki do Land Rovera Książki, instrukcje i poradniki do Mazdy Książki, instrukcje i poradniki do Mercedesa Książki, instrukcje i poradniki do Mitsubishi Książki, instrukcje i poradniki do Nissana Książki, instrukcje i poradniki do Opla Książki, instrukcje i poradniki do Peugeota Książki, instrukcje i poradniki do Renault Książki, instrukcje i poradniki do Saaba Książki, instrukcje i poradniki do Seata Książki, instrukcje i poradniki do Skody Książki, instrukcje i poradniki do Suzuki Książki, instrukcje i poradniki do Toyoty Książki, instrukcje i poradniki do Vauxhall Książki, instrukcje i poradniki do Volvo Książki, instrukcje i poradniki do Volkswagena
obsługujemy szybkie e-przelewy Znajdź nas na Allegro.pl Motohelp na Facebooku Znajdź nas na Twitter.com Motohelp na Blip.pl Bądź na bieżąco! Kanał RSS
© MOTOHELP. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.
Oprogramowanie KQS.store | Realizacja: sucro.pl