DAEWOO FSO MATIZ DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA. PORADNIK SERWISOWY

    • Wydawnictwo: Instalator Polski
    • Autor: Waldemar Kierylak
    • Ilość stron: 50
    • Okładka: broszurowa
    • Format: 246x174 mm
    • Rok wydania: 2004
    • Język: polski
    • Typ nośnika: Magazyn
    • Język wydania: Polski
    • Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy
    • Typ pojazdu: Samochody osobowe
    • Marka pojazdu: Daewoo

      FSO

    Poradnik serwisowy 05/2004. Daewoo FSO Matiz - diagnozowanie układów sterujących pracą silnika. Elementy sterujące układem. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC. Procedury usunięcia usterek określo

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    PORADNIK SERWISOWY
    DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA DAEWOO FSO MATIZ
    NR 05/2004

     Elementy sterujące układem Daewoo Matiz (FSO Matiz). Lokalizacja bezpieczników i przekaźników. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM.

     PORADNIK MOTORYZACYJNY. MATIZ - DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA

     Od autora
    Niniejszy poradnik powinien stanowić dla warsztatu pomoc przy wykrywaniu przyczyn usterki zasygnalizowanej kontrolką SES. Podane w publikacji procedury odnoszą się do poszczególnych kodów błędów, które można odczytać poprzez kod błyskowy kontrolki, jak również przy pomocy diagnoskopów Scanner 11 lub Scan 100. W niektórych przypadkach np. obsługa immobilizera, prawidłowa diagnostyka układu jest niemożliwa bez użycia diagnoskopu. Informacje zawarte w tym poradniku są odzwierciedleniem wiedzy teoretycznej i praktycznej zdobytej w czasie pracy przy obsłudze i naprawach samochodu Matiz.

    Autor: Waldemar Kierylak

     

    Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:

     

    • elektronika
    • elektryka
    • diagnostyka
    • technologia napraw mechanicznych
    • lakiernictwo i blacharstwo

     

    Artykuły zawierają:

     

    • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
    • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
    • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
    • porady ekspertów z branży,
    • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
    • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

     

    Spis treści

    Spis treści:

     

    1. Elementy sterujące układem
    - Sterowaniem wtryskiem paliwa
    - Pompa paliwa
    - Regulator ciśnienia paliwa
    - Magistrala paliwa
    - Sekwencyjny wtrysk paliwa
    - Układ odpowietrzania
    - Kompensacja obrotów silnika
    - Układ zapłonowy
    - Świece zapłonowe
    - Cewka zapłonowa
    - Rozdzielacz zapłonu
    - ECM
    - Kontrolka SES
    - MAP
    - MAT
    - CTS
    - TPS
    - Czujnik tlenu
    - Katalizator
    - Błąd obwodu wtryskiwaczy
    - Czujnik optyczny
    - CCP
    - VSS
    - IACV
    - Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzatora (A/C)
    - Wolne obroty wentylatora
    - Wysokie obroty wentylatora
    - Czujnik spalania stukowego
    - Zawór recyrkulacji spalin
    - Immobilizer
    - Termistor parownika

    2. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników

    3. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC
    3.1. Kody diagnostyki
    3.2. Numer pinu - opis
    3.3. Kontrola układu diagnostycznego
    3.4. Problemy, które nie powodują generowania DTC
    - Rozrusznik pracuje - silnik nie uruchamia się - brak DTC
    - Silnik nie sprawny - kontrolka SES nie zapala się brak DTC
    - Kontrolka SES po zwarciu A i C w złączu ALDL, mimo zapamiętanych DTC, nie błyska
    - Sprawdzanie obwodu przekaźnika głównego - brak DTC
    - Sprawdzanie MAP - ciśnienie w kolektorze ssącym - brak DC
    - Układ sterowania obrotów biegu jałowego silnika - brak DTC
    - Usterka układu zapłonowego - brak DTC
    - Nie pracuje wentylator - wolne i wysokie obroty - brak DTC

    4. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM
    - DTC 0105 - niski sygnał MAP
    - DTC 0105 - wysoki sygnał MAP
    - DTC 0110 - niski sygnał czujnika MAT
    - DTC 0110 - wysoki sygnał czujnika MAT
    - Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym
    - DTC 0115 - niski sygnał czujnika CTS
    - Czujniki temperatury płynu chłodzącego
    - DTC 0115 - zbyt wysoki sygnał CTS
    - DTC 0120 - niski sygnał czujniki TPS
    - DTC 0120 - wysoki sygnał czujnika TPS
    - DTC 0130 - sonda lambda (czujnik tlenu)
    - DTC 0201 - wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora
    - DTC 0202 - wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora
    - DTC 023 - wtryskiwacz III zwarcie do masy lub akumulatora
    - DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
    - DTC 0325 - uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego
    - DTC 0340 - błędne działanie czujnika optycznego
    - DTC 0400 - niski sygnał włączania/wyłączania zaworu EGR
    - DTC 0400 - wysoki sygnał włączane/wyłączanie
    - DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do masy
    - DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do prądu
    - DTC 0500 - błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu
    - DTC 0505 - usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowym (IAC)
    - DTC 0560 - zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora
    - DTC 0601 - błąd modułu ECM
    - DTC 110 - nie działa funkcja korekcji składu mieszanki
    - DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika
    - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu
    - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora
    - DTC 1600 - błąd immobilizera wykrywany przez ECM - brak odpowiedzi
    - DTC 1601 - błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa
    - DTC 1602 - bład immobilizera - zablokowany ECM
    - DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy
    - DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu
    - DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do masy
    - DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do prądu
    - DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora: przerwa w połączeniach lub zwarcie do masy
    - DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu
    - DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy
    - DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu