GEOMETRIA KÓŁ SAMOCHODOWYCH 2013

    • Wydawnictwo: Autodata
    • Ilość stron: 512
    • Okładka: miękka
    • Format: 168x244 mm
    • Rok wydania: 2013
    • Język: polski
    • Typ nośnika: Książka
    • Język wydania: Polski
    • Typ pojazdu: Samochody osobowe
      Samochody dostawcze

    Jak poprawnie ustawić geometrię kół w samochodzie? Katalog Autodata zawiera przejrzysty układ parametrów, tabel i ilustracji. Geometria kół przednich i tylnych, regulacja i pomiar. Opisane modele samochodów od 1997 do 2013 roku.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 0,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    GEOMETRIA KÓŁ SAMOCHODOWYCH
    MODELE SAMOCHODÓW OD 1997 DO 2013 ROKU
    Czy chcesz wiedzieć jak poprawnie ustawić geometrię kół w samochodzie?

    • Geometria kół przednich i tylnych
    • Regulacja
    • Pomiar

    Prezentowany katalog Autodata pt. Geometria kół samochodowych 2013 zawiera dane geometrii kół przednich i tylnych, regulacji, pomiaru, samochodów wyprodukowanych w latach 1997-2013. Opracowanie zawiera dane dla następujących marek samochodów: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Daimler, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Kia, Lada, Lancia, Land Rover, LDV, Lexus, Lotus, Mazda, MCC, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Proton, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Vauxhall, Volkswagen i Volvo.

    Katalog Autodata to podstawowe źródło danych regulacyjnych dla warsztatów diagnostycznych zajmujących się kontrolą i regulacją ustawienia kół w samochodach osobowych i dostawczych. Od ponad 25 lat podręcznik AUTODATA stanowi nieodzowne źródło informacji w codziennej pracy każdego warsztatu. Aktualne dane pojazdów osobowych i samochodów dostawczych z lat 1996 - 2012 z nowym, bardziej przejrzystym układem parametrów, tabel i ilustracji.

    Zasadnicze grupy danych zgromadzonych w książce:

    • dane regulacyjne dla kół przednich,
    • warunki regulacji,
    • wymiary koła i ogumienia,
    • tabele ciśnienia w ogumieniu.

    Kup teraz! KATALOG AUTODATA - Geometria kół samochodowych - wydanie 2013

    AUTODATA. GEOMETRIA KÓŁ - nowe wydanie 2013!

    WAŻNE WSKAZÓWKI

    1. Wartości pomiarowe i regulacyjne - Wartości pomiarowe podawane są wraz z zakresem tolerancji, w których łącznik rozdziela górny i dolny zakres. Wartości regulacyjne podawane są nominalnie wraz z tolerancją w plusie i minusie. Szersze zakresy wartości pomiarowych różnią się najczęściej od wąskich tolerancji wartości regulacyjnych.
    Wszystkie wartości bez znaku przedwstępnego są dodatnie. Wartości ujemne występują zawsze wraz z „N” jako oznaczenie dodatkowe. Wartości dodatnie posiadają oznaczenie dodatkowe tylko wtedy, gdy podana wcześniej wartość pomiarowa albo regulacyjna przechodzi z zakresu ujemnego do dodatniego np. 3 N - 5 P.
    Wartości dotyczące zbieżności z oznaczeniem dodatkowym "N" oznaczają rozbieżność. Zbieżność podawana jest jako wartość zbieżności całkowitej i mierzona jest przy obrzeżu obręczy koła.

    2. Rozłożenie ciężaru do pomiaru - Dane dotyczące geometrii kół ustalane są przez niektórych producentów pojazdów wraz z określonym obciążeniem zawieszenia. Wartość podana w wierszu 19 wskazuje na numer ilustracji rozłożenia obciążenia do pomiaru podanego na ostatniej stronie zbioru. Obciążenie do pomiaru rozdzielane jest w zależności od producenta i modelu pojazdu na siedzenia przednie, tylne oraz bagażnik albo jako kombinacja tych trzech wariantów.

    3. Wysokość zawieszenia - Wielu producentów przewiduje pomiar i regulacje geometrii kół wyłącznie przy określonej wysokości zawieszenia pojazdu. Wartości podane w wierszu 21 wskazują na odpowiednio numerowane rysunki na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu. Te rysunki wskazują zalecenia wysokości zawieszenia i ich punkty pomiarowe
    Niektórzy producenci podają do różnych wysokości zawieszenia odpowiednie wartości regulacyjne. Zakreślony numer wskazówki w wierszu z danymi fabrycznymi wskazuje na tabele z odpowiednimi wartościami znajdującymi się na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu.

    4. Punkty regulacyjne - Regulowane kąty ustawienia kół oznaczone są na stronach zawierających dane poprzez liczbę umieszczona w czarnym kwadracie. Towarzyszące temu rysunkowi można odszukać w rozdziale „Punkty regulacyjne” na końcu zbioru danych. Odpowiedni rysunek ukazuje punkt regulacyjny i ewentualnie powiększony wycinek danego podzespołu.

    5. Ciśnienie w ogumieniu - Przed pomiarem i regulacja geometrii kół należy sprawdzić ciśnienie w ogumieniu. Szczegółowa tabela na początku zbioru danych dostarcza informacje dotyczące wymiarów obręczy kół i ogumienia wraz z odpowiednim ciśnieniami ogumienia dla wersji standardowych.

    Spis treści

    Dane zawarte w katalogu Autodata:

    Identyfikacja
    1.Autodata No. Model (typoszereg)
    2. Model (typoszereg) Saloon = Limuzyna
    3. Model (typoszereg) Esteta = Kombi
    4. Model (typoszereg) Convertible = Kabriolet
    5. Wariant wyposażenia
    6. Rok produkcji

    Wymiary
    7. Rozstaw osi (mm)
    8. Rozstaw kół – przód/tył (mm)

    Momenty dociągnięcia
    9. Obręcz stalowa (Nm)
    10. Obręcz ze stopu metali lekkich (Nm)
    11. Nakrętka/Opaska zaciskowa drążka zbieżności (Nm)

    Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich – pomiar (patrz ważne wskazówki)
    12. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
    13. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
    14. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
    15. Pochylenie koła (Comber) stopnie-minuty
    16. Pochylenie koła (Comber) stopień-1/100
    17. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopnie-minuty
    18. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopień-1/100

    Obciążenie
    19. Patrz tabela na ostatniej stronie (o = bez obciążenia)
    20. Stopień napełnienia zbiornika paliwa (%)
    21. Tabela wysokości zawieszenia

    Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich – regulacja (patrz ważne wskazówki)
    22. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
    23. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
    24. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
    25. Pochylenie koła (Camber) stopnie-minuty
    26. Pochylenie koła (Camber) stopień-1/100
    27. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty(1/100)
    28. = regulowane = nieregulowane
    29. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopnie-minuty
    30. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopień-1/100
    31. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty (1/100)
    32. = regulowane = nieregulowane
    33. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy stopnie-minuty
    34. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy stopień-1/100
    35. Kąt sumaryczny stopnie-minuty
    36. Kąt sumaryczny stopień-1/100
    37. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20° stopnie-minuty
    38. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20° stopień-1/100
    39. Maks. kąt skrętu koła wew. stopnie-minuty
    40. Maks. kąt skrętu koła wew. stopień-1/100
    41. Maks. kąt skrętu koła zew. stopnie-minuty
    42. Maks. kąt skrętu koła zew. stopień-1/100

    Wartości dla pomiaru geometrii kół Tylnych – pomiar (patrz ważne wskazówki)
    43. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
    44. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
    45. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
    46. = regulowane = nieregulowane
    47. Pochylenie koła (Comber) stopnie-minuty
    48. Pochylenie koła (Comber) stopień-1/100
    49. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty
    50. = regulowane = nieregulowane