USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA. PORADNIK SERWISOWY
- Wydawnictwo: Instalator Polski
- Autor: Jan Zawadzki, Krzysztof Wiśniewski, Szymon Węgiel
- Ilość stron: 58
- Okładka: broszurowa
- Format: 246 x 174mm
- Rok wydania: 2004
- Język: polski
- Typ nośnika: Magazyn
- Język wydania: Polski
- Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy
Poradnik serwisowy 06/2004. Uszczelki głowicy silnika. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy. Budowa i rodzaje uszczelek. Uszczelki z czujnikami. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki. Tabela momentów dokręcania.
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
PORADNIK SERWISOWY NR 06/2004
USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA
Wymagania stawiane uszczelkom głowicy. Budowa i rodzaje uszczelek. Uszczelki z czujnikami. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki. Tabela momentów dokręcania.
Uszczelka głowicy odgrywa kluczową rolę w budowie nowoczesnych silników. Powinna ona zapewnić szczelność między głowicą i kadłubem przez cały okres żywotności silnika. W tym poradniku są opisane możliwe przyczyny uszkodzeń uszczelek oraz na co - podczas ich wymiany - należy zwracać przede wszystkim uwagę, aby uniknąć późniejszych napraw silnika. Oprócz wskazówek praktycznych podano również wiele informacji o samej uszczelce głowicy i jej najnowszych konstrukcjach.
Autor: Szymon Węgiel
współpraca: Krzysztof Wiśniewski, Jan Zawadzki
USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA
Wymagania stawiane uszczelkom głowicy. Budowa i rodzaje uszczelek. Uszczelki z czujnikami. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki. Tabela momentów dokręcania.
PORADNIK MOTORYZACYJNY. USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA
Od autora
Uszczelka głowicy odgrywa kluczową rolę w budowie nowoczesnych silników. Powinna ona zapewnić szczelność między głowicą i kadłubem przez cały okres żywotności silnika. W tym poradniku są opisane możliwe przyczyny uszkodzeń uszczelek oraz na co - podczas ich wymiany - należy zwracać przede wszystkim uwagę, aby uniknąć późniejszych napraw silnika. Oprócz wskazówek praktycznych podano również wiele informacji o samej uszczelce głowicy i jej najnowszych konstrukcjach.
Jeśli pojawią się plamy oleju na silniku i pod samochodem albo ślady emulsji olejowej na wyciągniętym bagnecie lub korku wlewu oleju i/albo w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, to z reguły diagnoza brzmi: uszkodzenie uszczelki głowicy. Jednak także trudności z rozruchem zimnego silnika, nieustanne ubytki niewielkich ilości płynu chłodzącego podczas jego pracy, odgłosy mieszania i gulgotania w układzie chłodzenia albo w nagrzewnicy również wskazują na uszkodzenie uszczelki....
Autor: Szymon Węgiel
współpraca: Krzysztof Wiśniewski, Jan Zawadzki
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:
- elektronika
- elektryka
- diagnostyka
- technologia napraw mechanicznych
- lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
- wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
- opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
- technologie napraw najnowocześniejszych układów,
- porady ekspertów z branży,
- prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
- omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Spis treści
Spis treści:
Wstęp
1. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy
2. Wymagania stawiane powierzchniom uszczelniającym
2.1. Określanie niepłaskości powierzchni elementu
2.2. Określanie falistości i chropowatości
2.3. Wymagania dotyczące jakości powierzchni
3. Budowa i rodzaje uszczelek
3.1. Metalowe, elastomerowe uszczelki głowicy
3.2. Uszczelki typu Metaloflex
3.3. Stopper
3.4. Przykłady zastosowań nowoczesnych uszczelek głowicy
4. Rodzaje obciążeń uszczelek i ich skutki
4.1. Obciążenia chemiczne i korozyjne
4.2. Obciążenia termiczne i chemiczne
5. Uszczelki z czujnikami
5.1. Czujniki ciśnienia
5.2. Zintegrowany system czujników ciśnienia
5.3. Czujniki temperatury
5.4. Czujniki szczeliny
6. Rodzaje uszkodzeń uszczelek i ich przyczyny
6.1. Przedmuchy spalin
6.2. Przegrzanie
6.3. Spalanie stukowe
6.4. Przecieki oleju i płynu chłodzącego
6.5. Oddziaływania mechaniczne
7. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki
8. Śruby głowicy i metody ich dokręcania
8.1. Dokręcanie śrub w zakresie sprężystości
8.2. Dokręcanie śrub w zakresie plastyczności
8.3. Stosowanie specjalnych śrub
8.4. Dlaczego powinny być stosowane nowe śruby głowicy
9. Tabela momentów dokręcania
Wstęp
1. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy
2. Wymagania stawiane powierzchniom uszczelniającym
2.1. Określanie niepłaskości powierzchni elementu
2.2. Określanie falistości i chropowatości
2.3. Wymagania dotyczące jakości powierzchni
3. Budowa i rodzaje uszczelek
3.1. Metalowe, elastomerowe uszczelki głowicy
3.2. Uszczelki typu Metaloflex
3.3. Stopper
3.4. Przykłady zastosowań nowoczesnych uszczelek głowicy
4. Rodzaje obciążeń uszczelek i ich skutki
4.1. Obciążenia chemiczne i korozyjne
4.2. Obciążenia termiczne i chemiczne
5. Uszczelki z czujnikami
5.1. Czujniki ciśnienia
5.2. Zintegrowany system czujników ciśnienia
5.3. Czujniki temperatury
5.4. Czujniki szczeliny
6. Rodzaje uszkodzeń uszczelek i ich przyczyny
6.1. Przedmuchy spalin
6.2. Przegrzanie
6.3. Spalanie stukowe
6.4. Przecieki oleju i płynu chłodzącego
6.5. Oddziaływania mechaniczne
7. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki
8. Śruby głowicy i metody ich dokręcania
8.1. Dokręcanie śrub w zakresie sprężystości
8.2. Dokręcanie śrub w zakresie plastyczności
8.3. Stosowanie specjalnych śrub
8.4. Dlaczego powinny być stosowane nowe śruby głowicy
9. Tabela momentów dokręcania