WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA. PORADNIK SERWISOWY
- Wydawnictwo: Instalator Polski
- Autor: Jan Zawadzki, Krzysztof Trzeciak
- Ilość stron: 58
- Okładka: miękka
- Rok wydania: 2005
- Język: polski
- Typ nośnika: Magazyn
- Język wydania: Polski
- Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy
Poradnik serwisowy 01/2005. Wtrysk bezpośredni w silnikach Diesla. Dwie generacje pomp VP44. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem. CDI w samochodach Mercedes-Benz. Diagnozowanie typowych usterek. Zestawienie samochodów z pompą VP44.
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 12,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
PORADNIK SERWISOWY NR 01/2005
WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA
Dwie generacje pomp VP44. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem. CDI w samochodach Mercedes-Benz. Diagnozowanie typowych usterek. Zestawienie samochodów z pompą VP44.
Od autora
Silniki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim i w pełni elektronicznym sterowaniem został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na IAA we Frankfurcie w 1989 r. Silnik TDI firmy Volkswagen zapowiadał wtedy prawdziwą rewolucję w budowie silników wysokoprężnych. Jednak mogła się ona dokonać tylko dzięki temu, że również inni producenci podjęli produkcje takich silników. Wszyscy oni przyczynili się do powstania całkiem nowego wizerunku silnika wysokoprężnego: kiedyś powolny, hałaśliwy i twardo pracujący, dziś jest żwawy, komfortowy i bardzo oszczędny. Już dawno przyczynami niedomagań silników nie są jedynie dotychczas znane usterki, takie jak zawieszające się i kroplące po zamknięciu wtryskiwacze, nagle słabnące elektromagnetyczne zawory odcinające albo zużyte sprężyny odśrodkowego przestawiacza wtrysku. Teraz źródłem problemów stały się także elektroniczne układy sterujące zasilaniem. Można je diagnozować korzystając z odpowiednich przyrządów, oczywiście pod warunkiem, że zna się podstawy budowy i działania badanego układu.
- Wtrysk z pompą VP 44
- Wtrysk CDI w samochodach Mercedes-Benz
- Diagnozowanie typowych usterek
współpraca: Jan Zawadzki
WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA
Dwie generacje pomp VP44. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem. CDI w samochodach Mercedes-Benz. Diagnozowanie typowych usterek. Zestawienie samochodów z pompą VP44.
WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA - Poradnik Serwisowy
Od autora
Silniki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim i w pełni elektronicznym sterowaniem został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na IAA we Frankfurcie w 1989 r. Silnik TDI firmy Volkswagen zapowiadał wtedy prawdziwą rewolucję w budowie silników wysokoprężnych. Jednak mogła się ona dokonać tylko dzięki temu, że również inni producenci podjęli produkcje takich silników. Wszyscy oni przyczynili się do powstania całkiem nowego wizerunku silnika wysokoprężnego: kiedyś powolny, hałaśliwy i twardo pracujący, dziś jest żwawy, komfortowy i bardzo oszczędny. Już dawno przyczynami niedomagań silników nie są jedynie dotychczas znane usterki, takie jak zawieszające się i kroplące po zamknięciu wtryskiwacze, nagle słabnące elektromagnetyczne zawory odcinające albo zużyte sprężyny odśrodkowego przestawiacza wtrysku. Teraz źródłem problemów stały się także elektroniczne układy sterujące zasilaniem. Można je diagnozować korzystając z odpowiednich przyrządów, oczywiście pod warunkiem, że zna się podstawy budowy i działania badanego układu.
W tym Poradniku zostaną przedstawione układy wtryskowe z pompą VP44 stosowane w samochodach Audi, BMW, Ford, Opel oraz układy wtryskowe Common Rail w Mercedesach
Wtrysk bezpośredni w silnikach Diesla
- Wtrysk z pompą VP 44
- Wtrysk CDI w samochodach Mercedes-Benz
- Diagnozowanie typowych usterek
Autor: Krzysztof Trzeciak
współpraca: Jan Zawadzki
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:
- elektronika
- elektryka
- diagnostyka
- technologia napraw mechanicznych
- lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
- wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
- opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
- technologie napraw najnowocześniejszych układów,
- porady ekspertów z branży,
- prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
- omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Spis treści
Spis treści
1.1. Dwie generacje pomp VP44
1.2. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem
1.3. Budowa i działanie pompy VP44
1.4. Sterowanie pompą
1.5. Regulowanie początku tłoczenia
1.6. Układy recyrkulacji spalin i doładowania
1.7. Odpowietrzanie pompy wtryskowej VP44
1.8. Wtryskiwacze
1.9. Samodiagnozowanie
1.10. Sprawdzanie podzespołów
1.11. Zestawienie samochodów z pompą VP44
2.1. Obwód niskiego ciśnienia
2.2. Obwód wysokiego ciśnienia
2.3. Wtryskiwacze
2.4. Układ sterowania
2.5. Samodiagnostyka i tryb awaryjny
2.6. Sprawdzanie czujników i nastawników
Wstęp
1. Pompa VP44
1.1. Dwie generacje pomp VP44
1.2. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem
1.3. Budowa i działanie pompy VP44
1.4. Sterowanie pompą
1.5. Regulowanie początku tłoczenia
1.6. Układy recyrkulacji spalin i doładowania
1.7. Odpowietrzanie pompy wtryskowej VP44
1.8. Wtryskiwacze
1.9. Samodiagnozowanie
1.10. Sprawdzanie podzespołów
1.11. Zestawienie samochodów z pompą VP44
2. CDI w samochodach Mercedes-Benz
2.1. Obwód niskiego ciśnienia
2.2. Obwód wysokiego ciśnienia
2.3. Wtryskiwacze
2.4. Układ sterowania
2.5. Samodiagnostyka i tryb awaryjny
2.6. Sprawdzanie czujników i nastawników
3. Diagnozowanie typowych usterek