WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA. PORADNIK SERWISOWY

    Poradnik serwisowy 01/2005. Wtrysk bezpośredni w silnikach Diesla. Dwie generacje pomp VP44. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem. CDI w samochodach Mercedes-Benz. Diagnozowanie typowych usterek. Zestawienie samochodów z pompą VP44.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 12,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    PORADNIK SERWISOWY NR 01/2005
    WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA

    Dwie generacje pomp VP44. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem. CDI w samochodach Mercedes-Benz. Diagnozowanie typowych usterek. Zestawienie samochodów z pompą VP44.

     

    WTRYSK BEZPOŚREDNI W SILNIKACH DIESLA - Poradnik Serwisowy

    Od autora
    Silniki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim i w pełni elektronicznym sterowaniem został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na IAA we Frankfurcie w 1989 r. Silnik TDI firmy Volkswagen zapowiadał wtedy prawdziwą rewolucję w budowie silników wysokoprężnych. Jednak mogła się ona dokonać tylko dzięki temu, że również inni producenci podjęli produkcje takich silników. Wszyscy oni przyczynili się do powstania całkiem nowego wizerunku silnika wysokoprężnego: kiedyś powolny, hałaśliwy i twardo pracujący, dziś jest żwawy, komfortowy i bardzo oszczędny. Już dawno przyczynami niedomagań silników nie są jedynie dotychczas znane usterki, takie jak zawieszające się i kroplące po zamknięciu wtryskiwacze, nagle słabnące elektromagnetyczne zawory odcinające albo zużyte sprężyny odśrodkowego przestawiacza wtrysku. Teraz źródłem problemów stały się także elektroniczne układy sterujące zasilaniem. Można je diagnozować korzystając z odpowiednich przyrządów, oczywiście pod warunkiem, że zna się podstawy budowy i działania badanego układu.

     

    W tym Poradniku zostaną przedstawione układy wtryskowe z pompą VP44 stosowane w samochodach Audi, BMW, Ford, Opel oraz układy wtryskowe Common Rail w Mercedesach

     

    Wtrysk bezpośredni w silnikach Diesla
    - Wtrysk z pompą VP 44
    - Wtrysk CDI w samochodach Mercedes-Benz
    - Diagnozowanie typowych usterek

     

    Autor: Krzysztof Trzeciak
    współpraca: Jan Zawadzki

     

    Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:

     

    • elektronika
    • elektryka
    • diagnostyka
    • technologia napraw mechanicznych
    • lakiernictwo i blacharstwo

     

    Artykuły zawierają:

     

    • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
    • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
    • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
    • porady ekspertów z branży,
    • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
    • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

     

    Spis treści

    Spis treści

     

    Wstęp

     

    1. Pompa VP44
    1.1. Dwie generacje pomp VP44
    1.2. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem
    1.3. Budowa i działanie pompy VP44
    1.4. Sterowanie pompą
    1.5. Regulowanie początku tłoczenia
    1.6. Układy recyrkulacji spalin i doładowania
    1.7. Odpowietrzanie pompy wtryskowej VP44
    1.8. Wtryskiwacze
    1.9. Samodiagnozowanie
    1.10. Sprawdzanie podzespołów
    1.11. Zestawienie samochodów z pompą VP44

     

    2. CDI w samochodach Mercedes-Benz
    2.1. Obwód niskiego ciśnienia
    2.2. Obwód wysokiego ciśnienia
    2.3. Wtryskiwacze
    2.4. Układ sterowania
    2.5. Samodiagnostyka i tryb awaryjny
    2.6. Sprawdzanie czujników i nastawników

     

    3. Diagnozowanie typowych usterek