KODY USTEREK

    Książka stanowi praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, Saab, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 14,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    KODY USTEREK
    PORADNIK DIAGNOSTY SAMOCHODOWEGO 
     
    Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, Saab, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.
     
    Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach: Bosch KE- Jetronic, Bosch KE Motronic, Bosch LH-Jetronic, Bosch Mono-Jetronic, Bosch Mono-Motronic, Bosch Motronic, Bosch EZ -K i EZ-L, Daihatsu EFi i Mpi, Fenix, Ford EEC IV i EEC V, GM/Delco Spi, GM Multec, Honda PGM-Fi, Hyundai Mpi, Isuzu I-Tec, Kia Egi, Lucas 11CU i 14CU, Lucas LH, Magneti-Marelli G5 i G6, Magneti-Marelli 8F i 8P, Mazda Egi, Mercedes-Benz HFM i PMS, Mitsubishi ECI-Multi, Nissan ECCS, Proton ECI-Multi i ECI-SEFi, Renix SPi i Mpi, Rover MEMS SPi i Mpi, Saab Trionic, Saab Direct Ignition,Siemens Bendix SEFi i Mpi, Siemens MS4.0, Simos, Simtec, Subaru MPFi, Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi, Toyota TCCS, VAG MPi i MPFi, VAG Digifant, Weber-Marelli IAW.
     
    Uwzględniono także samochody wyposażone w diagnostykę pokładową EOBD, podając znaczenie znormalizowanych pięcioznakowych kodów usterek układu napędowego oraz usytuowanie złączy diagnostycznych wybranych modeli wyposażonych w ten system diagnostyczny.
     
    Kup Teraz! Poradnik mechanika i diagnostyka samochodowego na temat kodów usterek - polecamy!

    Spis treści

    Spis treści:
     
    Przedmowa
    Podstawowe zasady BHP
     
    Wstęp do diagnostyki pokładowej 
    Wiadomości wstępne 
    Funkcje diagnostyki pokładowej 
    Awaryjny tryb pracy 
    Regulacja adaptacyjna
     
    Przyrządy diagnostyczne 
    Wiadomości wstępne 
    Wybrane przyrządy diagnostyczne
     
    Podstawowe czynności sprawdzające 
    Wiadomości wstępne
    Cyfrowy miernik uniwersalny
    Sprawdzanie napięcia
    Sprawdzanie rezystancji 
    Sprawdzanie współczynnika wypełnienia impulsu 
    Zastosowanie potencjometru 
    Multipleksowanie i sieci
     
    Sprawdzanie elementów 
    Wiadomości wstępne 
     
    Sprawdzanie sygnału wyzwalającego pracę pierwotnego obwodu zapłonu 
    Czujnik sygnału wyzwalającego
    Indukcyjny czujnik położenia wału korbowego 
    Czujnik hallotronowy 
    Optyczny czujnik położenia wału korbowego
     
    Sprawdzanie pierwotnego obwodu zapłonu 
    Obwód pierwotny zapłonu
     
    Sprawdzanie czujników 
    Przepływomierz 
    Czujnik temperatury powietrza NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) 
    Czujnik temperatury powietrza PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) 
    Czujnik ciśnienia atmosferycznego 
    Potencjometr regulacji CO  
    Czujnik temperatury płynu chłodzącego NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) 
    Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) 
    Czujnik identyfikacji cylindrów (indukcyjny czujnik fazy) 
    Czujnik identyfikacji cylindrów (czujnik hallotronowy) 
    Czujnik identyfikacji cylindrów i czujnik wyzwalający pracę pierwotnego obwodu zapłonu 
    Układ recyrkulacji spalin 
    Czujnik temperatury paliwa NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
    Wyłącznik termiczny paliwa 
    Czujnik spalania stukowego 
    Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (analogowy) 
    Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (cyfrowy) 
    Czujnik temperatury oleju NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
     
    Sprawdzanie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego 
    Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 
    Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 
    Czujnik prędkości pojazdu
     
    Sprawdzanie elementów wykonawczych 
    Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 
    Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego 
    Wtryskiwacze paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPi) 
    Wtryskiwacz paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPi)  
    Zawór elektromagnetyczny regulacji kolektora dolotowego 
    Podgrzewacz obudowy przepustnicy i podgrzewacz kolektora dolotowego 
    Zawór elektromagnetyczny zmiany faz rozrządu 
    Zawór regulacji ciśnienia doładowania – silniki turbodoładowane
     
    Sprawdzanie sterownika i układu wtrysku paliwa 
    Usterki sterownika 
    Masy i napięcia zasilające sterownika 
    Przekaźnik systemu 
    Sonda lambda 
    Wyłącznik bezwładnościowy 
    Pompa paliwa i jej obwód 
    Usterki układu regulacji mieszanki lub układu adaptacyjnego
     
    KODY USTEREK: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, Fiat, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen 
    Modele 
    Diagnostyka 
    1. Wiadomości wstępne 
    2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
    3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
    4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
    5. Diagnostyka za pomocą czytnika 
    6. Sposoby sprawdzania 
    Kody usterek
     
    KODY USTEREK: Ford 
    Modele 
    Diagnostyka 
    1. Wiadomości wstępne 
    2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
    3. Ogólne zasady odczytu 2-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona)  
    4. Ogólne zasady odczytu 3-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona) 
    5. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
    6. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
    7. Diagnostyka za pomocą czytnika 
    8. Sposoby sprawdzania 
    Kody usterek
     
    KODY USTEREK: Mercedes-Benz 
    Modele 
    Diagnostyka 
    1. Wiadomości wstępne 
    2. Lokalizacja złącza samodiagnostyki 
    3. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu systemu Bosch KE3.1-Jetronic 
    4. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu i kodów błyskowych systemu Bosch KE3.5-Jetronic 
    5. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch KE5.2-Jetronic (złącze 16-stykowe) 
    6. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch LH4.1-Jetronic (złącze 38-stykowe) 
    7. Odczyt kodów błyskowych systemów Bosch Motronic MP6.0/6.1 oraz HFM/PMS 
    8. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
    9. Diagnostyka za pomocą czytnika 
    10. Sposoby  sprawdzania 
    Kody usterek
     
    KODY USTEREK: Saab 
    Modele 
    Samodiagnostyka 
    1. Wiadomości wstępne 
    2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
    3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
    4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
    5. Sprawdzanie elementów wykonawczych za pomocą czytnika (tylko Bosch LH2.4) 
    6. Diagnostyka za pomocą czytnika 
    7. Sposoby sprawdzania 
    Kody usterek
     
    KODY USTEREK: Volvo 
    Modele
    Diagnostyka 
    1. Wiadomości wstępne 
    2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
    3. Bosch LH2.4-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 
    4. Układy zapłonu Bosch EZ-116K i Bendix Rex-1 – sprawdzanie bez czytnika 
    5. Bosch LH3.2-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 
    6. Układy zapłonu Bosch EZ-129K – sprawdzanie bez czytnika 
    7. Fenix 3B – sprawdzanie bez czytnika 
    8. Fenix 5.2 – sprawdzanie bez czytnika 
    9. Motronic 4.3 – sprawdzanie bez czytnika 
    10. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
    11. Diagnostyka za pomocą czytnika 
    12. Sposoby sprawdzania 
    Kody usterek
     
    Usytuowanie złączy diagnostyki pokładowej  EOBD 
    Ostrzeżenia