• NOWOŚĆ
  • Promocja -11%

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH

Konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej stanowiącej podstawową grupę tłokowego silnika spalinowego, mającej zasadniczy wpływ na jego budowę i eksploatację. Zawiera podstawy teoretyczne działania z uwzględnieniem obciążeń mechanicznych i cieplnych, opis konstrukcji tłoków, cylindrów i pierścieni tłoka, a także wpływ poszczególnych elementów na emisję związków szkodliwych w spalinach oraz zużycie i uszkodzenia tych elementów Podręcznik akademicki

Dostępna ilość:

Realizacja zamówienia:

Wysyłka w ciągu 24h

Cena: 40,38 zł 45,15

Dodaj do ulubionych

Koszt wysyłki od: 7,00 zł

  • Wysyłka GRATIS

    Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

  • Dostawa do krajów EU

    Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

Opis

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH
Wiesław Kozaczewski
 
Podręcznik akademicki z zakresu konstrukcji grupy tłokowo-cylindrowej stanowiącej podstawową grupę tłokowego silnika spalinowego, mającej zasadniczy wpływ na jego budowę i eksploatację. Zawiera podstawy teoretyczne działania z uwzględnieniem obciążeń mechanicznych i cieplnych, opis konstrukcji tłoków, cylindrów i pierścieni tłoka, a także wpływ poszczególnych elementów na emisję związków szkodliwych w spalinach oraz zużycie i uszkodzenia tych elementów podczas eksploatacji.
 
Odbiorcy książki:
Studenci wydziałów mechanicznych wszystkich uczelni technicznych.

Spis treści

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH
 
Spis treści
 
1. Zadania i warunki pracy grupy tłokowo-cylindrowej

Szczelność grupy tłokowo-cylindrowej
Działanie uszczelnienia pierścieniowego
Wpływ parametrów konstrukcyjnych na straty ładunku
Obciążenia mechaniczne grupy tłokowo-cylindrowej
Obciążenia cieplne
Tarcie i smarowanie
 
2. Materiały grupy tłokowo-cylindrowej

Wymagania ogólne
Stopy aluminium
Żeliwo
Stale
Materiały kompozytowe na osnowie metalicznej
Pokrycia powierzchniowe
 
3. Tłoki

3.1. Konstrukcja tłoka

Denko tłoka
Część pierścieniowa tłoka
Część prowadząca tłoka
Osadzenie sworznia

3.2. Selekcja tłoków
 
4. Cylindry
4.1. Gładź cylindra 
4.2. Konstrukcja cylindrów
4.2.1. Zagadnienia ogólne
4.2.2. Kadłuby jednolite (monobloki) 
4.2.3. Suche tuleje cylindrów
4.2.4. Mokre tuleje cylindrów
4.2.5. Cylindry chłodzone powietrzem
4.3. Użebrowanie cylindrów
4.3.1. Warunki wymiany ciepła
4.3.2. Przejmowanie ciepła przez powierzchnię użebrowaną
4.3.3. Typowe wykonania użebrowania
4.4. Odkształcenia cylindrów
 
5. Pierścienie tłoka
5.1. Teoria pierścieni tłoka
5.2. Konstrukcja pierścieni tłok
5.2.1. Teoria doboru wymiarów pierścieni tłoka
5.2.2. Pierścienie uszczelniające
5.2.3. Pierścienie zgarniające
5.2.4. Ekspandery
5.2.5. Zamki pierścieni
5.3. Drgania pierścieni
5.4. Zużycie oleju
 
6. Zużycie grupy tłokowo-cylindrowej
6.1. Rodzaje zużycia 357
6.2. Zużycie cierne 360
6.3. Zużycie ścierne 382
6.4. Zużycie korozyjne 387
6.5. Wpływ warunków pracy na trwałość grupy tłokowo-cylindrowej 391
6.6. Zużycie kawitacyjne cylindrów 399
6.6.1. Czynniki wpływające na intensywność kawitacji 401
6.6.2. Ograniczanie zużycia kawitacyjnego 404
6.6.3. Własności materiałowe a intensywność kawitacji 408
6.7. Uszkodzenia tłoków w eksploatacji 411
6.7.1. Nienormalny przebieg spalania 411
6.7.2. Nieprawidłowe smarowanie gładzi cylindra 418
6.7.3. Nieprawidłowe działanie układu zasilania 420
6.7.4. Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia 424
6.7.5. Zmęczenie termiczne tłoków 426
6.7.6. Uszkodzenia mechaniczne tłoków 427
 
Literatura

Zapytaj o ten produkt

Przepisz kod z obrazka

weryfikator