PORADNIK SERWISOWY. ZASOBNIKOWE UKŁADY ZASILANIA SILNIKÓW O ZAPŁONIE ISKROWYM - CZĘŚĆ 1
- Wydawnictwo: Instalator Polski
- Typ nośnika: Magazyn
- Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy
- Język wydania: Polski
Poradnik serwisowy 04/2013. Poradnik poświęcony zasobnikowym układom zasilania silników z zapłonem iskrowym (benzynowych) przedstawia budowę, zasadę działania i diagnostykę systemów Bosch Jetronic – K, KE, D, L, LE, LE2, LE3 i LH. W oddzielnych rozdziałach omówiono niesprawności i przyczyny ich powstawania dla układów K, KE, D, L, LE oraz LH. Uzupełnieniem tych treści jest rys historyczny rozwoju układów wtryskowych silników samochodowych oraz wyciąg z norm czystości spalin.
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
PORADNIK SERWISOWY - Numer 4/2013
Zasobnikowe układy zasilania silników o zapłonie iskrowym
Wybrane zagadnienia (część 1)
W pierwszej części Poradnika Serwisowego 4/2013 poświęconego zasobnikowym układom zasilania silników z zapłonem iskrowym (benzynowych) przedstawiono budowę, zasadę działania i diagnostykę systemów Bosch Jetronic – K, KE, D, L, LE, LE2, LE3 i LH. W oddzielnych rozdziałach omówiono niesprawności i przyczyny ich powstawania dla układów K, KE, D, L, LE oraz LH. Uzupełnieniem tych treści jest rys historyczny rozwoju układów wtryskowych silników samochodowych oraz wyciąg z norm czystości spalin.
W drugiej części Poradnika omówione zostaną układy wtryskowe: Bosch Motronic, ECI oraz GDI Mitsubishi, Renix Renault, Digijet VW, I.A.W. Weber, PGM-FI Honda, TCCS, TCS oraz EFI Toyota oraz MPI General Motors.
Seria Poradników Serwisowych poświęconych zasobnikowym układom zasilania silników o zapłonie iskrowym jest uzupełnieniem tematyki zawartej w Poradnikach Serwisowych 6/2011 i 1/2012 opisujących układy common rail w silnikach z zapłonem samoczynnym (Diesla).
Autor i redakcja dziękują firmie Bosch za udostępnienie materiałów do niniejszego Poradnika Serwisowego.
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:
- elektronika
- elektryka
- diagnostyka
- technologia napraw mechanicznych
- lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
- wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
- opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
- technologie napraw najnowocześniejszych układów,
- porady ekspertów z branży,
- prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
- omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Spis treści
PORADNIK SERWISOWY. ZASOBNIKOWE UKŁADY ZASILANIA SILNIKÓW O ZAPŁONIE ISKROWYM
Wybrane zagadnienia - część 1
Spis treści:
1. Regulacje prawne w zakresie emisyjności i klasyfikacja układów wtryskowych silników o ZI
1.1. Normy emisji związków toksycznych silników o ZI
1.2. Podział układów wtryskowych silników o ZI
2. Układy pośredniego wtrysku benzyny Bosch
2.1. Układy wtrysku K-Jetronic i KE-Jetronic
2.1.1. Elementy składowe układu K-Jetronic – budowa, zasada działania, niesprawności i ich diagnostyka
2.1.2. Elementy składowe układu KE-Jetronic – budowa, zasada działania, niesprawności i ich diagnostyka
2.1.3. Niesprawności i przyczyny ich powstawania w układach wtryskowych K-Jetronic i KE -Jetronic
2.2. Układ wtrysku D-Jetronic
2.2.1. Niesprawności i przyczyny ich powstawania w układach wtryskowych D-Jetronic
2.3. Układy wtrysku L-Jetronic, LE-Jetronic i LH-Jetronic
2.3.1. Elementy składowe układu L-Jetronic
2.3.2. Elementy składowe układu LE 2-Jetronic
2.3.3. Elementy składowe układu LE 3-Jetronic
2.3.4. Elementy składowe układu LH-Jetronic
2.3.5. Niesprawności i przyczyny ich powstawania w układach wtryskowych L, LE 2, LE 3 oraz LH-Jetronic