HISTORIA ŚWIATOWEGO TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
- Wydawnictwo: AUTOPRESS
- Autor: Robert Przybylski
- Ilość stron: 94
- Okładka: twarda
- Format: 215x305mm
- Rok wydania: 2011
- Język: polski
Historia światowego transportu drogowego - książka której autor Robert Przybylski, przedstawia na przełomie stu lat gospodarcze aspekty zmian, wyjaśnia zależności i powody, dla których rządy podejmowały decyzje dotyczące transportu drogowego.
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
Historia światowego transportu drogowego
Autor zaprasza do podróży w czasie przed Państwem sto lat historii światowego transportu drogowego
Książka obejmuje ponad sto lat rozwoju transportu samochodowego i koncentruje się na dwóch głównych regionach: europejskim i amerykańskim. To właśnie one nadawały ton zmianom tego przemysłu i nawet w okresie przed globalizacją wykazywały zadziwiającą zbieżność pojawiających się problemów oraz stosowanych rozwiązań prawnych. Oba rynki w tym samy okresie rozpoczęły regulację tej gałęzi przemysłu, na obu trwała wiele dekad zaciekła konkurencja z kolejami, a państwa-czasem jako arbiter, czasem jako właściciel kolejowej infrastruktury - musiał utrzymywać równowagę i uwzględnić potrzeby wszystkich uczestników rynkowej gry. W obu rejonach wreszcie niemal równolegle doszło do liberalizacji...
Autor zaprasza do podróży w czasie przed Państwem sto lat historii światowego transportu drogowego
Książka obejmuje ponad sto lat rozwoju transportu samochodowego i koncentruje się na dwóch głównych regionach: europejskim i amerykańskim. To właśnie one nadawały ton zmianom tego przemysłu i nawet w okresie przed globalizacją wykazywały zadziwiającą zbieżność pojawiających się problemów oraz stosowanych rozwiązań prawnych. Oba rynki w tym samy okresie rozpoczęły regulację tej gałęzi przemysłu, na obu trwała wiele dekad zaciekła konkurencja z kolejami, a państwa-czasem jako arbiter, czasem jako właściciel kolejowej infrastruktury - musiał utrzymywać równowagę i uwzględnić potrzeby wszystkich uczestników rynkowej gry. W obu rejonach wreszcie niemal równolegle doszło do liberalizacji...
Spis treści
Spis treści:
Rozdział 1
PARA I DROGI
Kanały i koleje
Spalinowe omnibusy
Strażacy wskazują drogę
Kosztowne konie
Dotowane ciężarówki
Na polu chwały
Ciężarówki z taśmy
Z demobilu do cywila
Pasażerski raj
Zmotoryzowani farmerzy
Z kolejami czy przeciw nim?
Pneumatyki dla ciężarówek
Rozdział 2
DEKADA REGULACJI
Podatkowa układanka
W oliwkowym kolorze
Kanistry Paliwa
Nieudana nacjonalizacja
Kolej oczkiem w głowie
Rozdział 3
DEKADA KONWENCJI
Kamień węgielny
Diesel na Dzikim Zachodzie
Amerykańscy milionerzy
Cenne licencje
Kolej spada na drugie miejsce
Przez granice Europy
Egzotyczne kierunki
Najwyższe stawki
Rozdział 4
WSPÓLNY RYNEK
Efekty liberalizacji
Logistyka kluczem do sukcesu
Zmiany na mapie
Koleje kontra samochody
Zagrożenie ze Wschodu
Jeden rynek, różne koszty
Ciężarówkowe wojny
Rozdział 1
PARA I DROGI
Kanały i koleje
Spalinowe omnibusy
Strażacy wskazują drogę
Kosztowne konie
Dotowane ciężarówki
Na polu chwały
Ciężarówki z taśmy
Z demobilu do cywila
Pasażerski raj
Zmotoryzowani farmerzy
Z kolejami czy przeciw nim?
Pneumatyki dla ciężarówek
Rozdział 2
DEKADA REGULACJI
Podatkowa układanka
W oliwkowym kolorze
Kanistry Paliwa
Nieudana nacjonalizacja
Kolej oczkiem w głowie
Rozdział 3
DEKADA KONWENCJI
Kamień węgielny
Diesel na Dzikim Zachodzie
Amerykańscy milionerzy
Cenne licencje
Kolej spada na drugie miejsce
Przez granice Europy
Egzotyczne kierunki
Najwyższe stawki
Rozdział 4
WSPÓLNY RYNEK
Efekty liberalizacji
Logistyka kluczem do sukcesu
Zmiany na mapie
Koleje kontra samochody
Zagrożenie ze Wschodu
Jeden rynek, różne koszty
Ciężarówkowe wojny