SAMOCHODY OSOBOWE, OSOBOWO-TERENOWE, PANCERNE I TRANSPORTERY OPANCERZONE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950 (zestwa)

    • Wydawnictwo: Almapress
    • Autor: Tomasz Szczerbicki
    • Ilość stron: 184 /200
    • Okładka: twarda
    • Format: 145 x 210mm
    • Rok wydania: 2010
    • Język: polski

    SAMOCHODY OSOBOWE, OSOBOWO-TERENOWE, PANCERNE I TRANSPORTERY OPANCERZONE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950 (zestwa). Zestaw dwóch tytułów w niższej cenie. Historia motoryzacji. Książki, jakich jeszcze nie było! W oparciu o blisko 450 archiwalnych fotografii przedstawiono historię zmotoryzowania Wojska Polskiego

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    SAMOCHODY OSOBOWE I OSOBOWO-TERENOWE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950
    SAMOCHODY PANCERNE I TRANSPORTRY OPANCERZONE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950
    Zestaw dwóch tytułów w niższej cenie.
    Historia motoryzacji. Książki, jakich jeszcze nie było! W oparciu o blisko 450 archiwalnych fotografii przedstawiono historię zmotoryzowania Wojska Polskiego

    • Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy również wnikliwie rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej. 
    • Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. Podejmujemy temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych, nie licząc tych, które zdobywano bezpośrednio przed akcją i zaraz po niej porzucano.
    • Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 – 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych – wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze – m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski.
    • Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie. W systemie, jaki panował w Polsce do 1990 roku, była to prawda niewygodna.
    • W okresie omawianych 32 lat (1918 – 1950) żołnierze z orzełkiem na czapce używali samochodów osobowych, osobowo-terenowych, pancernych i transporterów opancerzonych  – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny).
    Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać jednej książce! Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1918-1950 - polecamy!

    Spis treści