ARDUINO DLA ZAAWANSOWANYCH

    ARDUINO DLA ZAAWANSOWANYCH. Książka dla ludzi mających ambicję tworzyć nowatorskie rozwiązania na Platformie Arduino. Z książki dowiemy się jak wykorzystać sieć radiową XBee, komunikować się z systemem Arduino, integrować Arduino z niestandardowymi układami, takimi jak Atmel, jak wykorzystać wiele platform Arduino do pracy nad konkretnym problemem oraz jak tworzyć biblioteki dla Arduino i udostępniać je społeczności.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    ARDUINO DLA ZAAWANSOWANYCH
    Platforma Arduino to cudowne dziecko inżynierów, dzięki któremu świat elektroniki zyskał tysiące nowych entuzjastów. Skąd oni się wzięli? Dzięki Arduino nawet kompletny laik może zbudować atrakcyjny układ elektroniczny, który ułatwi mu życie. Jeżeli do tego dołożymy świetną dokumentację oraz środowisko przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania, to staje się jasne, dlaczego Arduino jest tak popularne.

    Na rynku wydawniczym obecnych jest już kilka pozycji poświęconych Arduino, jednak zazwyczaj zawierają one zbiory projektów, które czytelnik może wykonać we własnym zakresie. Tymczasem jeżeli masz ambicję tworzyć nowatorskie rozwiązania, których nie spotkasz w sieci ani w książkach, musisz zdobyć zdecydowanie szerszą wiedzę. Ta książka Ci jej dostarczy. W trakcie lektury dowiesz się, jak wykorzystać sieci radiowe XBee, komunikować się z systemem Android oraz integrować Arduino z niestandardowymi układami, takimi jak Atmel. Ponadto dowiesz się, jak wykorzystać wiele platform Arduino do pracy nad jednym problemem. A potem nauczysz się tworzyć biblioteki dla Arduino i udostępniać je społeczności. W tym tkwi największa siła platformy!

    Dowiedz się:
    jak zwiększyć wydajność Arduino
    jak zbudować sieć sensorową
    do czego wykorzystać moduły radiowe XBee
    jak stworzyć grę na Arduino

    Spis treści

    Spis treści:

    O autorach
    O korektorze merytorycznym
    Wprowadzenie
    Podziękowania
    Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4
    Zmiany w środowisku programistycznym Arduino
    Zmiany w szkicowniku
    Aktualizacje interfejsu API
    Funkcja pinMode
    Zwracane typy danych
    Typ uint_8
    Rdzeń Arduino API Core 1.0.4
    Biblioteka Arduino.h
    Ulepszony obiekt Serial
    Ulepszona klasa Stream
    Klasa Print
    Nowa klasa Printable
    Ulepszona biblioteka String
    Ulepszona biblioteka Wire
    Ulepszona biblioteka HardwareSerial
    Ulepszenia płyt i kompatybilność USB
    Ulepszony program Avrdude
    Nowa płyta Arduino Leonardo
    Warianty płyt
    Opcje programów ładujących zmienione na programatory
    Nowe programy rozruchowe
    Oprogramowanie wbudowane USB dla układu 16u2
    Podsumowanie
    Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe
    Elementy kodowania społecznościowego i zarządzania projektem
    Czym jest projekt i jak jest zorganizowany?
    Kontrola wersji
    Śledzenie spraw
    Dokumentacja
    Zarządzanie projektem w kodowaniu społecznościowym
    Kontrola wersji w programach Git i GitHub
    Czym jest program Git?
    Instalacja programu Git
    Narzędzia GitHub
    Podstawowa kontrola wersji
    Tworzenie własnego projektu
    Edycja kodu i sprawdzanie zmian
    Przebieg procesu
    Podsumowanie: utworzenie własnego projektu
    Podsumowanie: odgałęzienie innego projektu
    Tworzenie żądania zmian
    Jak uwzględniać żądania zmian
    Czym jest zarządzanie sprawami?
    Zarządzanie sprawami w systemie GitHub
    Połączenie kontroli wersji z zarządzaniem zmianami
    Dokumentacja
    System GitHub wiki
    Tworzenie stron
    Składnia Markdown
    Udostępnianie projektu społeczności Arduino
    Odgałęzienie projektu Arduino
    Jak zbudować środowisko programistyczne Arduino
    Zasoby społeczności
    Podsumowanie
    Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino
    Od czego zacząć
    Kod Arduino
    Weryfikacja kodu
    Funkcje Arduino do transmisji szeregowej
    Konfiguracja openFrameworks
    Połączenie z Arduino za pomocą openFrameworks
    Weryfikacja kodu
    Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej
    Koduj raz dzięki Firmata i ofArduino
    Konfiguracja protokołu Firmata
    Sterowanie Arduino za pomocą openFrameworks
    Weryfikacja kodu
    Najważniejsze stałe wykorzystywane przez klasę ofArduino
    Lista funkcji klasy ofArduino
    Rozwijanie pomysłu
    Zmiany w kodzie
    Weryfikacja kodu
    Inne pomysły do zrealizowania
    Podsumowanie
    Rozdział 4. Narzędzia Android ADK
    Urządzenia z systemem Android
    Co należy sprawdzić
    Kompatybilne urządzenia
    Modyfikacje
    Konfiguracja środowiska Arduino IDE
    Tworzenie aplikacji w systemie Android
    Szkic Arduino
    Aplikacja Android ADK
    Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java
    Uzupełnienie szkieletu kodu
    Uzupełnienie aplikacji
    Arduino
    Weryfikacja kodu
    Interfejs SPI i protokół ADK
    Podsumowanie
    Rozdział 5. Moduły radiowe XBee
    Zakup modułów XBee
    Prosty układ
    Tryb transparentny (polecenia AT)
    Konfiguracja modułu
    Konfiguracja Arduino
    Weryfikacja kodu
    Tryb API
    Konfiguracja modułu
    Konstrukcja pakietów API
    Wysyłanie poleceń
    Wysyłanie danych
    Pakiety żądań
    Pakiety odpowiedzi
    Odbiór i odsyłanie danych w Arduino
    Oprogramowanie wbudowane urządzenia końcowego
    Podsumowanie
    Rozdział 6. Symulacja czujników
    Czujniki analogowe
    Czytnik czujnika analogowego
    Filtr dolnoprzepustowy
    Weryfikacja kodu
    Drabinka rezystorowa
    Weryfikacja kodu
    Czujniki cyfrowe
    Czujniki PWM
    Kod Graya
    Czujniki szeregowe
    Szeregowe wysyłanie danych
    Weryfikacja kodu
    Transmisja I2C
    Rejestr TWRC
    Rejestr TWAR
    Rejestr TWDR
    Rejestr TWSR
    Wysyłanie danych magistralą I2C
    Weryfikacja kodu
    Podsumowanie
    Rozdział 7. Kontrolery PID
    Obliczenia matematyczne
    Część proporcjonalna
    Część całkująca
    Część różniczkująca
    Suma wszystkich części
    Czas
    Konfiguracja kontrolera PID
    Połączenia sprzętu
    Weryfikacja kodu
    Aplikacja PID Tuner
    Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF
    Kontroler PID może sterować
    Regulacja kontrolera
    Biblioteka PID
    Funkcje biblioteki PID
    Dodatkowe materiały
    Podsumowanie
    Rozdział 8. Sieci sensorowe Android
    Budowa sieci sensorowej
    Biblioteki openFrameworks
    Kod Arduino
    Aplikacja Android
    Podsumowanie
    Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel
    Arduino i niestandardowe środowiska
    Środowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32
    Przykład: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usługi Task Manager
    Zastosowanie Arduino z rodziną układów ATtiny
    Rodzina ATtiny 85/45/25
    Rodzina ATtiny 84/44/24
    Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313
    Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego
    Projekt: pudełko otwierane szyfrem
    Co robi to urządzenie
    Lista materiałów
    Podsumowanie
    Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino
    Standard I2C
    Standard SPI
    Połączenie dwóch urządzeń
    Konfiguracja urządzenia master SPI
    Weryfikacja kodu
    Wektory przerwań
    Konfiguracja SPI za pomocą rejestrów
    Weryfikacja kodu
    Wiele urządzeń slave
    Tryb master w rejestrze
    Weryfikacja kodu
    Dwubiegunowa symetryczna szyna danych
    Kod SABB
    Weryfikacja kodu
    Połączenie urządzeń SABB i SPI
    Migracja do płyty Mega
    Zalecane praktyki montażowe
    Podsumowanie
    Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino
    Gry odpowiednie dla Arduino
    Prosta gra
    Prototyp gry
    Programowanie gry
    Weryfikacja kodu
    Nieuczciwe sztuczki
    Lepszy wyświetlacz i grafika
    Biblioteka Gameduino
    Nowa gra Ułóż stos
    Sztuka
    Kodowanie gry Ułóż stos
    Weryfikacja kodu
    Dźwięki
    Trochę efektów
    Programowanie automatycznej gry
    Ostatnie szlify
    Materiały o arcade i innych grach
    Podsumowanie
    Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino
    Co musisz wiedzieć, aby napisać własną bibliotekę
    Utworzenie prostej biblioteki
    Utworzenie biblioteki Motor
    Anatomia folderu bibliotek Arduino
    Folder przykładów
    Licencja
    Plik keywords.txt
    Instalacja bibliotek Arduino
    Użycie bibliotek Arduino
    Obiekty Arduino i konwencje bibliotek
    Podsumowanie
    Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino
    Instalacja zestawu testowego
    Rozpoczęcie testów
    Format wyniku testu Arduino
    Szczegóły sekcji wyniku testu
    Podstawowe funkcje zestawu testowego
    Funkcja ATS_begin
    Funkcja ATS_PrintTestStatus
    Funkcja ATS_end
    Użycie podstawowych funkcji
    Wbudowane testy
    Strategie testów płyt pochodnych od Arduino
    Testowanie pamięci
    Przykład: testowanie wycieku pamięci
    Testowanie bibliotek
    Test funkcji SPI.transfer
    Test funkcji setBitOrder
    Test funkcji setClockDivider
    Test funkcji setDataMode
    Wyniki testów biblioteki SPI
    Podsumowanie


    Skorowidz