TACHOGRAFY ANALOGOWE I CYFROWE KAT. C i D
- Wydawnictwo: Agencja Wydawnicza Liwona
- Autor: Mirmił Bielecki
- Ilość stron: 96
- Okładka: broszurowa
- Format: 141 x 205mm
- Rok wydania: 2017
- Język: polski
Tachografy analogowe i cyfrowe kat. C i D. Kwalifikacja wstępna. Tachograf zamontowany w samochodzie ciężarowym lub w autobusie jest urządzeniem kontrolno-pomiarowym rejestrującym parametry ruchu pojazdu oraz aktywność Kierowcy. Definicja tachografu jest zawarta w art.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 165/2014 z 4 lutego 2014r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
Tachografy analogowe i cyfrowe kat. C i D
Kwalifikacja wstępna
Czy tachograf jest przyjacielem czy wrogiem kierowcy? Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że jest sojusznikiem tych kierowców, którzy szanują prawo do pracy w godnych warunkach oraz mają na względzie bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników dróg.
Jedyną drogą do "polubienia" tachografów jest dobre poznanie zasad ich działania, sposobu użytkowania oraz tego, co się z nimi nierozerwalnie wiąże - czyli podstawowych praw i obowiązków kierowcy określonych w przepisach prawa.
Kwalifikacja wstępna
Czy tachograf jest przyjacielem czy wrogiem kierowcy? Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że jest sojusznikiem tych kierowców, którzy szanują prawo do pracy w godnych warunkach oraz mają na względzie bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników dróg.
Jedyną drogą do "polubienia" tachografów jest dobre poznanie zasad ich działania, sposobu użytkowania oraz tego, co się z nimi nierozerwalnie wiąże - czyli podstawowych praw i obowiązków kierowcy określonych w przepisach prawa.
Spis treści
1. Wprowadzenie
Cel stosowania tachografów, ochrona prawa urządzeń, bezpieczeństwo ruchu drogowego
2. Obowiązek stosowania tachografów
Czyli kto musi, a kto nie używać tachografów, wyłączenia generalne i szczególne
Artykuł 2 - czyli kto musi
Artykuł 3 - czyli kto nie musi
3. Budowa i zasada działania tachografów
Impulsator ( nadajnik)
Łańcuch kinematyczny
Tachograf
Zabezpieczenia tachografów
4. Legalizacja tachografów
5. Tachografy analogowe
6. Używanie tachografów analogowych
Wykresówki
Zasady wypełniania wykresówki
Pole "aktywność kierowcy"
Zapis przebiegu drogi "sierżanty"
Zasada doboru wykresówki do tachografu
Zasada wypisywania wykresówki przy zmianie pojazdu
Rejestracja zdarzeń i awarii na wykresówkach
Przechowywanie wykresówki 28 dni, 1 rok, 3 lata
Umieszczenie wykresówek w tachografach
7. Tachografy cyfrowe
Wprowadzenie
Podstawowe funkcje tachografu cyfrowego
8. Rozwój tachografów cyfrowych
Reguła jednej minuty -tachograf II generacji
IMS - drugi sygnał prędkości - tachograf III generacji
Manipulacje
"Inteligentne" tachografy - czyli co nas czeka w przyszłości
9. Obsługa tachografów cyfrowych
Karty do tachografów cyfrowych
Funkcje tachografu cyfrowego dostępne dla kierowcy
10. Taryfikator kar
Notatki
Cel stosowania tachografów, ochrona prawa urządzeń, bezpieczeństwo ruchu drogowego
2. Obowiązek stosowania tachografów
Czyli kto musi, a kto nie używać tachografów, wyłączenia generalne i szczególne
Artykuł 2 - czyli kto musi
Artykuł 3 - czyli kto nie musi
3. Budowa i zasada działania tachografów
Impulsator ( nadajnik)
Łańcuch kinematyczny
Tachograf
Zabezpieczenia tachografów
4. Legalizacja tachografów
5. Tachografy analogowe
6. Używanie tachografów analogowych
Wykresówki
Zasady wypełniania wykresówki
Pole "aktywność kierowcy"
Zapis przebiegu drogi "sierżanty"
Zasada doboru wykresówki do tachografu
Zasada wypisywania wykresówki przy zmianie pojazdu
Rejestracja zdarzeń i awarii na wykresówkach
Przechowywanie wykresówki 28 dni, 1 rok, 3 lata
Umieszczenie wykresówek w tachografach
7. Tachografy cyfrowe
Wprowadzenie
Podstawowe funkcje tachografu cyfrowego
8. Rozwój tachografów cyfrowych
Reguła jednej minuty -tachograf II generacji
IMS - drugi sygnał prędkości - tachograf III generacji
Manipulacje
"Inteligentne" tachografy - czyli co nas czeka w przyszłości
9. Obsługa tachografów cyfrowych
Karty do tachografów cyfrowych
Funkcje tachografu cyfrowego dostępne dla kierowcy
10. Taryfikator kar
Notatki