TRANSPORT W PRZEDSIĘBIORSTWIE

    Transport w przedsiębiorstwie. To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego, międzynarodowego transportu towarów do praktyków z branży TSL

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    Transport w przedsiębiorstwie
    Logistyka, spodeycja, reklamacja

    To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów.
    Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie w kraju i za granicą, prowadzi szkolenia dla firm, a ponadto jest autorem ponad 50 książek.

    W zakresie wiedzy handlowej przedsiębiorcy znajdą informacje, jak analizować rynek transportowy, znaleźć właściwych spedytorów czy przewoźników, wynegocjować z nimi dogodne stawki za świadczone usługi lub ustalić warunki umów o świadczenie usług spedycyjnych. Na etapie zawierania umów przedsiębiorcy będą mogli wesprzeć się książką przy szukaniu właściwych zabezpieczeń i ograniczaniu ryzyka wynikającego ze współpracy z partnerem z rynku transportowo-spedycyjno-logistycznego (tzw. branży TSL) i zmiennej sytuacji rynkowej.
    Autor książki przekazuje ponadto praktyczne informacje o tym, jak posługiwać się dokumentami spedycyjnymi i transportowymi, a także jak przygotować listy przewozowe, gdy trzeba będzie złożyć je w banku, rozliczając umowę handlową tzw. akredytywą dokumentową.
    Ze względu na skalę reklamacji z tytułu szkód w transporcie autor starał się w szczególności rozbudować informacje na ten temat. W związku z tym, że skuteczne reklamacje transportowe powinny być właściwie przygotowane już na etapie wykrycia wad, a także wymaga się przestrzegania przy ich zgłaszaniu odpowiednich terminów i procedur, autor przedstawił właściwe uregulowania, pojawiające się na ten temat w konwencjach przewozowych czy ustawach.
    Dokładna analiza systemu uwarunkowań prawnych i zwyczajowych dotyczących usług transportowych oraz spedycyjnych ma umożliwić przedsiębiorcom prawidłowe uzasadnienie składanych reklamacji czy ich dochodzenie na dalszych etapach procesu reklamacyjnego. Wiele przedstawionych w książce koncepcji starano się wyjaśnić przykładami.
    Przykłady są tu też ilustracją problemów transportowych, pojawiających się w firmach różnej wielkości. W większości zawierają one metody rozwiązywania tych problemów.



    Spis treści

    Wprowadzenie
            Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa
              1.1.Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie
              1.2.System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa
              1.3.Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach
              1.4.Giełdy transportowe
            Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych
              2.1.Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
              2.2.Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym
              2.3.Ustawy branżowe dotyczące transportu
              2.4.Zwyczaje transportowe
              2.5.Prawo właściwe w umowach transportowych
            Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych
              3.1.Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami
              3.2.Umowy ramowe w transporcie i spedycji
              3.3.Ogólne warunki przewozu
              3.4.Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych
            Rozdział 4. Transport drogowy
              4.1.Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym
              4.2.Konwencja CMR
              4.3.Dokumenty w transporcie drogowym
              4.4.Umowa ADR
            Rozdział 5. Transport kolejowy
              5.1.Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym
              5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS
              5.3.Dokumenty w transporcie kolejowym
              5.4.Instrukcje ładunkowe kolei
            Rozdział 6. Transport morski
              6.1.Procedury wysyłkowe w transporcie morskim
              6.2.Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie
              6.3.Dokumenty w transporcie morskim
              6.4.Kodeks morski
            Rozdział 7. Transport lotniczy
              7.1.Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym
              7.2.Konwencja Montrealska
              7.3.Dokumenty w transporcie lotniczym
              7.4.Stowarzyszenia IATA i ICAO
            Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem
              8.1.Zakres usług spedycyjnych
              8.2.Procedury współpracy ze spedytorem
              8.3.Dokumenty spedycyjne
              8.4.Uzanse OPWS 2010
              8.5.Organizacje FIATA i CLECAT
            Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 
              9.1.Baza dostawy 
              9.2.Terminy uniwersalne w Incoterms 2010
              9.3.Terminy morskie w Incoterms 2010 
              9.4.Procedury bezpieczeństwa w transporcie
    9.5.Terminy Combiterms 2011 i RAFTD
              9.6.Zasady negocjowania bazy dostawy
            Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie
              10.1.Ryzyko transportowe
              10.2.Ubezpieczenia cargo
              10.3.Klauzula ICC A
              10.4.Klauzula ICC B
              10.5.Klauzula ICC C
              10.6.Ubezpieczenia OCP i OCS
            Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie
              11.1.Dokumenty transportowe a baza dostawy
              11.2.Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600
              11.3.Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów
              11.4.Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych
            Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów
              12.1.Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych
              12.2.Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności
              12.3.Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu
              12.4.Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010
              12.5.Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy
            Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym
              13.1.Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego
              13.2.Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR
              13.3.Tryb zabezpieczenia roszczenia przy załadunku
              13.4.Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji
              13.5.Załatwianie reklamacji przez przewoźnika
    Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym
              14.1.Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego
              14.2.Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM
              14.3.Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS
              14.4.Reklamacje morskie według Konwencji RHV
              14.5.Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich
              14.6.Reklamacje w transporcie lotniczym
            Zakończenie
            Załączniki
              1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg)
              2.Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 – OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
            Bibliografia
    Nakładem wydawnictwa Poltext ukazały się dwie inne książki autorstwa dra Wojciecha Budzyńskiego: „Eksport w przedsiębiorstwie” oraz „Zakupy w przedsiębiorstwie”, które stanowią łącznie swoistą trylogię poświęconą niezbędnym umiejętnościom w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem jako całością czy poszczególnymi ważnymi jego funkcjami.