WTRYSK BENZYNY. AUTOPORADNIK

    • Wydawnictwo: Wydawnictwo AUTO
    • Ilość stron: 336
    • Okładka: twarda
    • Format: A4
    • Język: polski

    Poradnik zawiera opis regulacji i naprawy układów wtryskowych benzyny: Bosch Mono-Motronic oraz Motronic, Ford EEC IV, GM Multec MPI oraz SPI, Honda/Rover PGM-FI, Magneti-Marelli G5, G6, 8F, Mazda EGI, Nissan ECCS, Renix MPI oraz SPI, Rover MEMS oraz SPI, Toyota TCCS, VW Digifant, Weber-Marelli. W każdym opisie zamieszczono sposoby działania i regulacji, sprawdzania czujników i elementów wykonawczych, wykaz styków urządzenia sterującego oraz wykaz kodów usterek.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 14,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    WTRYSK BENZYNY. AUTO PORADNIK
    JAK NAPRAWIĆ I DOKONAĆ REGULACJI UKŁADÓW WTRYSKOWYCH BENZYNY 

    Książka zawiera informacje niezbędne do dokonania prawidłowej obsługi, podstawowych regulacji i usuwania najczęstszych usterek układów wtryskowych benzyny popularnych samochodów. Opisano krótką historię rozwoju układów wtryskowych oraz opis budowy i działania poszczególnych części układów, sposoby współpracy z układem zapłonowym i sposoby samodiagnostyki. Omówiono przyrządy diagnostyczne, podstawowe czynności sprawdzające części układów oraz sposoby rozpoznawania usterek (za pomocą czytnika kodów).

    Szczegółowo opisano układy: Bosch Mono-Motronic oraz Motronic, Ford EEC IV, GM Multec MPI oraz SPI, Honda/Rover PGM-FI, Magneti-Marelli G5, G6, 8F, Mazda EGI, Nissan ECCS, Renix MPI oraz SPI, Rover MEMS oraz SPI, Toyota TCCS, VW Digifant, Weber- Marelli. W każdym opisie zamieszczono sposoby działania i regulacji, sprawdzania czujników i elementów wykonawczych, wykaz styków urządzenia sterującego oraz wykaz kodów usterek.

    Opisy są zwięzłe , przedstawiają poszczególne prace "krok po kroku". Bogaty materiał ilustracyjny ułatwia wykonanie pracy.
    Poradnik jest doskonałym źródłem fachowych wiadomości.

    SPIS TREŚCI:

    1.) HISTORIA ROZWOJU UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY

    2.) WŁAŚCIWOŚCI UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY I SYSTEMÓW STEROWANIA
    1. Definicja systemu sterowania silnikiem
    2. Sygnały analogowe i cyfrowe
    3. Podstawowe wiadomości z dziedziny elektrotechniki
    4. Systemy sterowania silnika
    5. Zapłon elektroniczny
    6. Elektroniczne układy wtrysku benzyny
    7. Czujniki układu wtrysku benzyny
    8. Elementy wykonawcze układu wtrysku benzyny
    9. Obwód zasilania w paliwo
    10. Turbodoładowanie
    11. Katalizator i kontrola spalin

    3.) PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE
    1. Wstęp
    2. Przyrządy diagnostyczne

    4.) PODSTAWOWE CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE
    Ogólne czynności sprawdzające
    1. Wstęp
    2. Sprawdzanie napięcia
    3. Sprawdzanie rezystancji
    4. Sprawdzenia cyklu pracy
    5. Potencjometr
    6. Sprawdzanie stopnia sprężania
    7. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach z rozdzielaczem
    8. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach bez rozdzielacza
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    9. Sygnał inicjujący obwodu pierwotnego - czujnik położenia wału korbowego
    10. Podstawowy sygnał inicjujący - czujnik hallotronowy
    11. Obwód pierwotny układu zapłonowego
    12. Czujnik spalania stukowego
    13. Obsługa wtryskiwacza paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPI)
    14. Obsługa wtryskiwacza paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPI)
    15. Indukcyjny czujnik fazy
    16. Hallotronowy czujnik fazy
    17. Przepływomierz powietrza
    18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego - analogowy i cyfrowy
    19. Czujnik temperatury powietrza
    20. Potencjometr regulacyjny CO
    21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    22. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
    23. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    24. Czujnik prędkości pojazdu
    25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    26. Grzałka obudowy przepustnicy i kolektora
    27. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    28. Wyłącznik bezwładnościowy
    29. Przekaźniki systemu
    30. Pompy paliwa
    31. Ciśnienie w układzie paliwa (wtrysk jednopunktowy i wielopunktowy)
    32. Sonda lambda
    33. Próbkowanie sygnału z sondy lambda
    34. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym

    5.) DIAGNOSTYKA TECHNICZNA USTEREK
    Przegląd podstawowy
    Rozpoznawanie usterek za pomocą czytnika kodów (FCR)
    Rozpoznawanie usterek
    1. Złe wyniki analizy spalin - pojazdy bez katalizatora i z katalizatorem
    2. Podstawowe czynności wykonywane przed przystąpieniem do rozpoznawania usterek
    3. Zimny silnik nie daje się uruchomić
    4. Gorący silnik nie daje się uruchomić
    5. Wypadanie zapłonów
    6. Mieszanka za bogata
    7. Mieszanka za uboga
    8. Brak mocy
    9. Nierównomierna praca silnika
    10. Silnik dławi się lub przestaje pracować na biegu jałowym (także źle pracuje w okresie nagrzewania)
    11. Zła praca silnika w okresie nagrzewania
    12. Spalanie stukowe
    13. Wybuchy mieszanki w układzie wlotowym
    14. Wybuchy mieszanki w układzie wydechowym
    15. Usterki chwilowe
    Lista objawów
    Ocena głównych funkcji silnika za pomocą urządzeń diagnostycznych

    6.) BOSCH MOTRONIC MPI (35-stykowy, 55-stykowy i 88-stykowy)
    Warunki techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Pierwotny i wtórny obwód układu zapłonowego
    5. Wtrysk benzyny (MPI)
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Czynności przygotowawcze
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonowego
    13. Czujnik spalania stukowego
    14. Działanie wtryskiwacza paliwa
    15. Hallotronowy czujnik identyfikujący cylindry, silniki 16-zaworowe produkowane przez koncern GM
    16. Przepływomierz powietrza
    17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
    18. Czujnik temperatury powietrza
    19. Potencjometr CO
    20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
    22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    24. Masy i napięcia zasilające urządzenia
    25. Przekaźniki systemu
    26. Ciśnienie paliwa
    27. Sonda lambda
    28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    29. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.1, 1.3
    Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.7, 3.1
    Tablica kodów usterek - Citroën/Peugeot - Motronic
    Tablica kodów usterek - GM Motronic

    7.) FORD EEC IV MPI/CFi
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon rozdzielaczowy
    5. Zapłon bezrozdzielaczowy
    6. Wtrysk benzyny
    7. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    8. Przygotowanie do regulacji
    9. Regulacje przepustnicy
    10. Sprawdzanie punktu zapłonu
    11. Regulacje przewodów obsługowych
    12. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
    14. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy
    15. Obwód pierwotny układu zapłonu
    16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    18. Czujnik identyfikujący cylindry
    19. Przepływomierz powietrza
    20. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
    21. Czujnik temperatury powietrza
    22. Potencjometr regulacyjny CO
    23. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    24. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (typ Hitachi)
    26. Silnik krokowy
    27. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
    28. Wyłącznik bezwładnościowy
    29. Przekaźniki systemu
    30. Pompa paliwa
    31. Ciśnienie paliwa
    32. Sonda lambda
    33. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    34. Układ recyrkulacji spalin EGR
    35. System napowietrzania układu wydechowego
    Kody usterek
    36. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek podstawowej wersji EEC IV (silniki 2.0 SOHC i 2.8 V6)
    Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (oprócz 2.4/2.9 V6 z katalizatorem)
    Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem) Tablica trzycyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem)

    8.) GM MULTEC MPI/SPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon rozdzielaczowy
    5. Zapłon bezrozdzielaczowy
    6. Wtrysk benzyny
    7. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    8. Przygotowanie do regulacji
    9. Regulacje przepustnicy
    10. Sprawdzanie punktu zapłonu
    11. Regulacje biegu jałowego i poziomu CO
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    12. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego lub czujnik indukcyjny 13. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy
    14. Obwód pierwotny układu zapłonowego (układ rozdzielaczowy)
    15. Układ zapłonu bezrozdzielaczowy
    16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    18. Przepływomierz powietrza z "gorącym drutem"
    19. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
    20. Czujnik temperatury powietrza
    21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    23. Czujnik prędkości pojazdu
    24. Silnik krokowy
    25. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
    26. Pojedynczy przekaźnik systemu
    27. Pompa paliwa i obwód
    28. Ciśnienie paliwa
    29. Sonda lambda
    Kody usterek
    30. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek

    9.) HONDA / ROVER PGM-Fi
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Działanie wtryskiwacza
    14. Czujnik identyfikujący cylindry
    15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    16. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
    17. Czujnik potencjometryczny zawartości CO
    18. Czujnik temperatury powietrza
    19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    20. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    21. Zawór regulacyjny prędkości biegu jałowego
    22. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
    23. Wyłącznik bezwładnościowy
    24. Przekaźnik systemu
    25. Pompa paliwa i obwód
    26. Ciśnienie paliwa
    27. Sonda lambda
    28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    29. Skrzynka sterująca przyłączy podciśnienia (silniki V6, 2.7)
    Kody usterek
    30. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek

    10.) MAGNETI-MARELLI G5/G6/8F/8P MPI/SPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Czujnik spalania stukowego
    14. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    15. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    17. Czujnik temperatury powietrza
    18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    20. Czujnik prędkości pojazdu
    21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    22. Silnik krokowy
    23. Grzałka korpusu przepustnicy
    24. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
    25. Przekaźniki systemu
    26. Pompa paliwa i obwód
    27. Ciśnienie paliwa
    28. Sonda lambda
    29. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    30. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek (MM G5, G6, 8P, Citroën/Peugeot)

    11.) MAZDA EGI
    Wymagania techniczne
    Wartość rezystancji obwodu pierwotnego i punkt zapłonu
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego (typowe)
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego (w kole pasowym wału korbowego, jeśli jest)
    12. Czujnik hallotronowy wyzwalający zapłon
    13. Obwód pierwotny układu zapłonu
    14. Czujnik spalania stukowego
    15. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    16. Przepływomierz powietrza
    17. Czujnik temperatury powietrza
    18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr / wyłącznik)
    20. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    22. Przekaźniki systemu
    23. Pompa paliwa
    24. Ciśnienie paliwa
    25. Sonda lambda
    26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    27. Zawory elektromagnetyczne
    28. Działanie układu EGR
    Kody usterek
    29. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek

    12.) NISSAN ECCS
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego (typowe)
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Czujnik spalania stukowego
    14. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    15. Przepływomierz powietrza
    16. Czujnik temperatury powietrza
    17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    19. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    20. Grzałka korpusu przepustnicy (tylko silniki z SPI)
    21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    22. Przekaźniki systemu
    23. Pompa paliwa
    24. Ciśnienie paliwa
    25. Sonda lambda
    26. Filtr z węglem aktywnym i zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych Kody usterek
    27. Odczytywanie kodów usterek
    28. Inne sposoby odczytywania kodów usterek - tylko w niektórych modelach
    Tablica kodów usterek

    13.) RENIX MPI / SPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Turbodoładowanie
    7. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    8. Przygotowanie do regulacji
    9. Regulacje przepustnicy (MPI)
    10. Regulacje przepustnicy (SPI)
    11. Sprawdzanie punktu zapłonu
    12. Regulacje biegu jałowego (typowe)
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    13. Czujnik położenia wału korbowego
    14. Obwód pierwotny układu zapłonu
    15. Czujnik spalania stukowego
    16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    19. Czujnik temperatury powietrza
    20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
    22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    24. Silnik krokowy (SPI)
    25. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    26. Przekaźniki systemu
    27. Pompa paliwa
    28. Ciśnienie paliwa
    29. Sonda lambda
    30. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    31. Odczytywanie kodów usterek

    14.) ROVER MEMS - MPI / SPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy (MPI)
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Czujnik spalania stukowego
    14. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
    15. Działanie wtryskiwacza (SPI)
    16. Czujnik identyfikujący cylindry
    17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    18. Czujnik temperatury powietrza
    19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
    21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    22. Silnik krokowy
    23. Grzałka kolektora (tylko silniki SPI)
    24. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    25. Wyłącznik bezwładnościowy
    26. Przekaźniki systemu
    27. Urządzenie wielofunkcyjne
    28. Pompa paliwa
    29. Ciśnienie paliwa
    30. Sonda lambda
    31. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    32. Odczytywanie kodów usterek

    15.) ROVER SPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    Regulacje
    6. Przygotowanie do regulacji
    7. Regulacje przepustnicy
    8. Sprawdzanie punktu zapłonu
    9. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    10. Czujnik położenia wału korbowego
    11. Obwód pierwotny układu zapłonu
    12. Czujnik spalania stukowego
    13. Działanie wtryskiwacza
    14. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    15. Czujnik temperatury powietrza
    16. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    17. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
    18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    19. Silnik krokowy
    20. Grzałka kolektora
    21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    22. Wyłącznik bezwładnościowy
    23. Przekaźniki systemu
    24. Pompa paliwa
    25. Ciśnienie paliwa
    Kody usterek
    26. Odczytywanie kodów usterek

    16.) TOYOTA TCCS
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Działanie wtryskiwacza
    14. Wychyłowy przepływomierz powietrza
    15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    16. Czujnik temperatury powietrza
    17. Potencjometr CO
    18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr - wyłącznik)
    20. Zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych zwiększający prędkość biegu jałowego
    21. Zmienny układ dolotowy
    22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    23. Przekaźniki systemu
    Kody usterek
    24. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek (układ czujnika MAP, kody jednocyfrowe)
    Tablica kodów dwucyfrowych

    17.) WV DIGIFANT
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon rozdzielaczowy
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Hallotronowy czujnik podstawowego sygnału inicjującego
    12. Obwód pierwotny układu zapłonu
    13. Czujnik spalania stukowego
    14. Działanie wtryskiwacza
    15. Przepływomierz powietrza
    16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    17. Czujnik temperatury powietrza
    18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) - jeśli jest
    21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    23. Przekaźniki systemu
    24. Pompa paliwa
    25. Ciśnienie paliwa
    26. Sonda lambda
    Kody usterek
    27. Odczytywanie kodów usterek

    18.) IAW WEBER - MARELLI MPI
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Czujnik położenia wału korbowego
    9. Czujnik identyfikujący cylindry
    10. Regulacje przepustnicy
    11. Punkt zapłonu
    12. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
    14. Obwód pierwotny układu zapłonu
    15. Czujnik spalania stukowego
    16. Działanie wtryskiwaczy
    17. Czujnik identyfikujący cylindry
    18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
    19. Czujnik temperatury powietrza
    20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    22. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    23. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    24. Przekaźniki systemu
    25. Pompa paliwa
    26. Ciśnienie paliwa
    27. Sonda lambda
    28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    29. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek - pojazdy Ford
    Tablica kodów usterek - pojazdy Fiat / Lancia

    19.) BOSCH MONO-MOTRONIC
    Wymagania techniczne
    Opis działania systemu
    1. Wstęp
    2. Funkcje sterujące
    3. Podstawowy sygnał inicjujący
    4. Zapłon
    5. Wtrysk benzyny
    6. Katalizator i oczyszczanie spalin
    Regulacje
    7. Przygotowanie do regulacji
    8. Regulacje przepustnicy
    9. Sprawdzanie punktu zapłonu (tylko w samochodach Volkswagen i Audi)
    10. Regulacje biegu jałowego
    Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
    11. Czujnik położenia wału korbowego - pojazdy Fiat / Lancia, Citroën / Peugeot /
    12. Czujnik hallotronowy - pojazdy Volkswagen i Audi
    13. Obwód pierwotny układu zapłonu
    14. Czujnik spalania stukowego
    15. Działanie wtryskiwaczy
    16. Czujnik temperatury powietrza
    17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
    19. Silnik krokowy
    20. Grzałka kolektora wlotowego
    21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
    22. Przekaźniki systemu
    23. Pompa paliwa
    24. Ciśnienie paliwa
    25. Sonda lambda
    26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Kody usterek
    27. Odczytywanie kodów usterek
    Tablica kodów usterek (Citroën i Peugeot)
    Tablica błyskowych kodów usterek (Volkswagen i Audi)
    Tablica kodów usterek (Fiat i Lancia)

    Spis treści