RMS TITANIC OPIS HISTORII, BUDOWY I OBSŁUGI HAYNES

    Książka pt. RMS Titanic to publikacja mówiąca o historii, budowie oraz wielu innych rzeczach na temat tego statku, który miał oferować luksus jakiego nikt na północnym Atlantyku jeszcze nie widział. Książka napisana w j. angielskim.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    RMS Titanic
    Chcesz poznać historie RMS Titanic?
    Informację znajdziesz w książkce wydawnictwa Haynes mówiącej o historii, budowie,
    RMS Titanic statek,
    który miał oferować luksus jakiego na północnym Atlantyku nikt dotąt nie widział.

    Znany na całym świecie oceaniczny liniowiec Titanic, który zatonął w dziewiczym rejsie w 1912 roku, jest najnowszym obiektem, który został opisany w ksiązce wydawnictwa Haynes

    Z autorytatywnym tekstem i setkami ilustracji możan przeczytać i obejrzeć, jak ten lewiatan został zbudowany, wypuszczony i wyposażony. Książka ukazuje  bogatctwo wytworzone dla pasażerów. Ukazano informację o obowiązkach kapitana, na tym transatlantyckim liniowcu. Rozważany jest tu pogląd głównego inżyniera - w jaki sposób zarządzać ogromnymi silnikami i innymi systemami pokładowymi? Jak to jest, jeśli chodzi o obsługę luksusowego oceanicznego liniowca z perspektywy właściciela Titanica, White Star Line?


    UWAGA! 
    Oferowana książka wydana jest w języku angielskim (niedostępna w polskiej wersji językowej).

    Contents

    INTRODUCTION

    ACKNOWLEDGEMENTS

    THE TITANIC STORY
    Harland &Wilff's  Olypic Class
    The Titanic is born
    Entry into service
    Maiden voyage

    ANATOMY OF THE TITANIC
    Hull
    Framing
    Plating
    Water ballast
    Watertight bulkheads and doors
    Superstructure
    Expansion joints
    Decks
    Passenger accommodation
    Lifeboats
    Davits
    Engines
    Funnels
    Propellers
    Rudder and steering engines
    Anchors, capstans and windlasses
    Electric plant
    Refigeration
    Olympic Class waterworks
    Ventilation
    Radio and navigational aids

    PROPULSION
    Scotch boilers
    Raising steam
    Inspection, common defects and repairs to Scotch boilers
    Main propulsion machinery
    Low-pressure exhaust turbine
    Condensers
    Thrust collars and blocks
    Generators

    LIFEBOATS
    Construction
    Inspection

    VIEW FROM THE BRIDGE
    Control of steering gear
    Navigation and wireless equipement

    ENGINEER'S VIEV
    Management and working of the engines
    Managment of boilers
    Propellers
    Electric light
    Fuel consumption
    Administrative duties
    Hydraulic machinery
    Refigerating machinery and cold chambers
    Aspects of main engine operation

    POSTSCRIPT
    The Titanic Rediscovered

    APPENDIECES
    Appendix 1  Glossary
    Appendix 2  Where Titanic-related artefacts can be seen
    Appendix 3  Useful Titanic-related contacts
    Biography

    INDEX

    Titanic był jednym z trzech liniowców klasy Olympic. Miał dwie siostrzane jednostki: Olympic i Gigantic (nazwa trzeciego została po katastrofie Titanica zmieniona na mniej pretensjonalną – Britannic).
    Koncepcja budowy tej serii statków powstała wiosną 1907 roku podczas spotkania towarzyskiego Bruce’a Ismaya, dyrektora kompanii żeglugowej White Star Line i Williama Jamesa Pirrie, prezesa rady nadzorczej stoczni Harland and Wolff w Belfaście.
    Każdy z planowanych trzech statków miał mieć wyporność ok. 45 tys. BRT. Ich silniki miały pozwolić na rozwinięcie prędkości 24 węzłów (44,4 km/h). Miały być więc nieco wolniejsze od konkurencyjnych liniowców linii Cunard jednak nadrabiały to rozmiarami i luksusowym wyposażeniem.
    Szczegółowe koncepcje budowy nowych liniowców zaprojektowali architekci Alexander Carlisle, Thomas Andrews i Edward Wilding.
    Priorytetem dla budowniczych było zbudowanie statku znacznie przewyższającego konstrukcje konkurencji. Pogodzono się z brakiem możliwości dotrzymania pola w dziedzinie prędkości i tym samym zdobycia Błękitnej Wstęgi Atlantyku.
    W tym czasie konkurencyjna linia Cunard miała dwa najbardziej luksusowe, a przy tym i najszybsze statki świata – Lusitanię i Mauretanię.

    Spis treści