- NOWOŚĆ
- Promocja -10%
UKŁADY BEZPOŚREDNIEGO WTRYSKU BENZYNY - UKŁAD ZASILANIA PALIWEM
- Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
- Autor: Peter Heiko
- Ilość stron: 200
- Okładka: miękka
- Format: B5 (165x238 mm)
- Język: polski
Układy bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie, diagnostyka Praktyczny poradnik fachowy zawierający opisbudowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie układów bezpośredniego wtrysku benzynypowszechniej stosowanych w silnikach o zapłonie iskrowym samochodów osobowych i pochodnych oraz hybrydowych
Dostępna ilość:
Realizacja zamówienia:
Wysyłka w ciągu 24h
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
Układy bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie, diagnostyka
Praktyczny poradnik fachowy zawierający opisbudowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie układów bezpośredniego wtrysku benzynypowszechniej stosowanych w silnikach o zapłonie iskrowym samochodów osobowych i pochodnych oraz hybrydowych
Opisano w nim:
sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów.
Cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przykładowe przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów bezpośredniego wtrysku benzyny czołowych producentów (Melco, Siemens, Bosch, Hitachi) stosowanych w modelach samochodów różnych marek (m.in. Mitsubishi, Volvo, Renault, Opel, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Skoda, BMW, Ford, Mazda, Toyota) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy.
Opisano w nim:
sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów.
Cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przykładowe przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów bezpośredniego wtrysku benzyny czołowych producentów (Melco, Siemens, Bosch, Hitachi) stosowanych w modelach samochodów różnych marek (m.in. Mitsubishi, Volvo, Renault, Opel, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Skoda, BMW, Ford, Mazda, Toyota) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy.
Odbiorcy: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie średnich szkół technicznych o specjalności samochodowej oraz użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wyposażonymi w układy bezpośredniego wtrysku benzyny o dysponujący doświadczeniem technicznym.
Spis treści
Spis treści:
Przedmowa
1. Podstawy bezpośredniego wtrysku benzyny
1.1. Wiadomości wstępne
1.2. Porównanie pośredniego wielopunktowego wtrysku benzyny z wtryskiem bezpo- średnim
1.3. Rozwiązania konstrukcyjne i rodzaje spalania
Spalanie prowadzone strumieniem
Spalanie prowadzone przyścienne
Spalanie prowadzone powietrzem
1.4. Rodzaje zasilania
1.5. Wskazówki obsługowe i zalecenia bezpieczeństwa
1.6. Przyrządy diagnostyczne
2. Układy zasilania paliwem
2.1. Rodzaje układów zasilania paliwem
Układ wtryskowy Melco w silnikach Mitsubishi GDI i Volvo
Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji
Układ wtryskowy Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP1 w silnikach Volkswa- gen FSI
Układ wtryskowy Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP2 w silnikach Ford SCI i Audi 2,0 FSI
Układy wtryskowe Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP2 oraz Hitachi drugiej generacji wyposażone w sterownik elektrycznej pompy paliwa
Układy wtryskowe Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP5 oraz Hitachi trzeciej generacji wyposażone w sterownik elektrycznej pompy paliwa
2.2. Obwód paliwa niskiego ciśnienia
Obwód paliwa niskiego ciśnienia układu wtryskowego Melco silników Mitsubishi GDI
Obwód paliwa niskiego ciśnienia silnika Volkswagen FSI z przełączaniem ciśnienia wstępnego
Bezodpływowe obwody niskiego ciśnienia z regulatorem ciśnienia na filtrze paliwa lub na zespole pompy zasilającej
Regulowany stosownie do potrzeb obwód paliwa niskiego ciśnienia ze sterowni- kiem elektrycznej pompy paliwa (silniki grupy VAG)
Regulowany stosownie do potrzeb obwód paliwa niskiego ciśnienia z dodatkowym przekaźnikiem (silniki samochodów Mazda DISI)
Obwody paliwa niskiego ciśnienia turbodoładowanych silników o bezpośrednim wtrysku benzyny
2.3. Obwód paliwa wysokiego ciśnienia
Wiadomości wstępne
Wytwarzanie wysokiego ciśnienia i jego regulacja
Wytwarzanie wysokiego ciśnienia i jego regulacja w układzie wtryskowym Melco silników Mitsubishi GDI
Promieniowa pompa paliwa wysokiego ciśnienia o trzech tłoczkach Bosch HDP1
Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji z promieniową pompą wysokiego ciśnienia o trzech tłoczkach
Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji z osiową pompą wysokiego ciśnie- nia o trzech tłoczkach
Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Bosch HDP2 o jednym tłoczku
Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Hitachi drugiej generacji
Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Bosch HDP5 o jednym tłoczku
Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Hitachi trzeciej generacji o jednym tłoczku
Osiowa pompa wysokiego ciśnienia Continental z regulacją wydatku i ciśnienia paliwa
Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia
2.4. Wtryskiwacze paliwa wysokiego ciśnienia
Wtryskiwacze elektromagnetyczne
Wtryskiwacze piezoelektryczne
3. Układy zasilania powietrzem
3.1. Pomiar obciążenia silnika
3.1.1. Pomiar prędkości obrotowej i położenia wału korbowego
3.1.2. Pomiar masy powietrza dopływającego do silnika
3.1.3. Pomiar masy powietrza z rozpoznaniem przepływu zwrotnego
3.1.4. Regulacja momentu obrotowego silnika
3.1.5. Układ sterowania biegu jałowego FLICS
3.1.6. Elektroniczny pedał przyspieszenia EGAS
3.1.7. Przesłony intensyfikujące przepływ powietrza w kanałach dolotowych
3.1.8. Przesłony zawirowania powietrza
3.1.9. Turbodoładowanie
3.1.10. Regulacja ciśnienia doładowania
3.1.11. Regulacja powietrza obiegowego sprężarki
3.1.12. Doładowanie sprężarką mechaniczną
3.2. Recyrkulacja spalin
3.3. Układ wdmuchiwania powietrza wtórnego do spalin
3.4. Układ odpowietrzania skrzyni korbowej silnika
3.5. Układ odprowadzania par paliwa
4. Układy zapłonowe
4.1. Sterowanie zapłonem
4.2. Regulacja spalania stukowego
4.3. Cewki zapłonowe dwubiegunowe
4.4. Cewki zapłonowe indywidualne (jednobiegunowe)
4.5. Świece zapłonowe 1
4.6. Nadzorowanie układu zapłonowego
5. Układy oczyszczania spalin
5.1. Wiadomości wstępne
5.2. Nadzorowanie składu mieszanki
5.2.1. Dwustanowa sonda lambda
5.2.2. Szerokopasmowa sonda lambda
5.2.3. Czujnik temperatury spalin
5.2.4. Czujnik stężenia tlenków azotu
5.2.5. Diagnostyka układu wylotowego
O autorze
Zapytaj o ten produkt