• NOWOŚĆ
  • Promocja -8%

WARSZAWA SAMOCHODY

Samochody Warszawa Chcesz poznać historię samochodu Warszawa produkowanych w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu w latach 1951-1973? Książka autora Andrzeja Zielińskiego pomoże poznać ten historyczne modele polskiej motoryzacji . Jesteśmy na allegro

Dostępna ilość:

Realizacja zamówienia:

Wysyłka w ciągu 24h

Cena: 63,38 zł 69,00

Dodaj do ulubionych

Koszt wysyłki od: 7,00 zł

  • Wysyłka GRATIS

    Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

  • Dostawa do krajów EU

    Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

Opis

WARSZAWA SAMOCHODY
Chcesz poznać historię samochodu Warszawa produkowanych w 
Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu w latach 1951-1973?
Książka autora Andrzeja Zielińskiego pomoże poznać ten historyczne modele polskiej motoryzacji

Monografia poświęcona wszystkim modelom i odmianom samochodów Warszawa produkowanym w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu w latach 1951-1973, jak również prototypom, które nie weszły do produkcji seryjnej.
 
Przedstawiono:
 
kulisy powstania i rozpoczęcia produkcji samochodów Warszawa na tle sytuacji motoryzacyjnej w Polsce po zakończeniu II wojny światowej
stanu techniki motoryzacyjnej w latach 1945-1950.
 
Zachowując porządek chronologiczny, opisano kolejno:
 
samochód Warszawa M20,
prace modernizacyjne oraz prototypy z lat 1955-1957,
rozwój konstrukcji samochodu Warszawa w latach 1957-1959,
prototypy Warszawa Ghia (1957-1959),
samochody Warszawa 201 (1960-1964) i pochodne,
Warszawa 202 (1962-1964),
Warszawa 203 i 204 (1964),
prototyp Warszawa 210,
wersje pochodne modeli 203/223 i 204/224,
zmiany modernizacyjne i prototypy samochodów Warszawa w latach 1966-1973,
 
a także
 
rozwój produkcji i eksport samochodów Warszawa oraz wykorzystanie zespołów samochodów Warszawa w innych pojazdach.
 
Treści bogato zilustrowano wieloma wartościowymi zdjęciami i rysunkami. W odróżnieniu od innych publikacji, które ukazały się na ten temat, dużo uwagi poświęcono również stronie technicznej, opisując szczegóły konstrukcji oraz charakterystyczne różnice w budowie poszczególnych modeli samochodów Warszawa.
 
Odbiorcy: hobbyści oraz wszyscy zainteresowani historią polskiej motoryzacji.

Spis treści

Spis treści
Od autora
Wstęp
 
Rozdział 1. Geneza produkcji samochodu Warszawa

Motoryzacja w Polsce po zakończeniu II wojny światowej
Stan techniki motoryzacyjnej w latach 1945-1950
Powstanie Fabryki Samochodów osobowych w Warszawie
Radzieckie pochodzenie samochodu
 
Rozdział 2. Samochód Warszawa M20

Silnik wraz z osprzętem
Układ przeniesienia napędu
Układ nośny
Układ kierowniczy
Układ hamulcowy
Instalacja elektryczna
Nadwozie
Wymiary, masy, pojemności oraz dane eksploatacyjne
 
Rozdział 3 . Prace modernizacyjne oraz prototypy z lat 1955-1957 75
3.1. Zmiany konstrukcyjne 75
3.2. Prototyp samochodu Warszawa pick-up 78
3.3. Sanitarka przewozowa na bazie Warszawy M20 81
3.4. Prototypy samochodu Warszawa M20U 82
3.5. Dalsze prace rozwojowe 86
 
Rozdział 4. Samochody Warszawa z lat 1957-1959 87
4.1. Warszawa model 1957 88
4.2. Warszawa modele 1958 i 1959 90
4.3. Warszawa pick-up 97
 
Rozdział 5. Prototypy samochodu Warszawa Ghia (1957-1959) 103
 
Rozdział 6. Warszawa 201 (1960-1964) i pochodne 111
6.1. Model podstawowy 201 111
6.2. Warszawa 201 w wersji furgon oraz sanitarka 114
6.3. Warszawa 201 P 119
 
Rozdział 7. Warszawa 202 (1962-1964) 121
7.1. Głęboka modernizacja, czyli nowy silnik S-21 121
7.2. Samochód Warszawa 202 125
 
Rozdział 8. Warszawa 203 i 204 (1964) 131
8.1. Przedprototypy 134
8.2. Przygotowanie i uruchomienie produkcji 139
8.3. Produkcyjne wersje Warszawy 203 i 204 140
 
Rozdział 9. Prototyp Warszawa 210 147
9.1. Silniki wraz z osprzętem 149 
9.2. Układ przeniesienia napędu 150
9.3. Układ nośny 151
9.4. Układ kierowniczy 151
9.5. Układ hamulcowy 151
9.6. Nadwozie 151
 
Rozdział 10. Wersje pochodne samochodów Warszawa 203 i 204 157
10.1. Warszawa 203/204 T 157
10.2. Warszawa 203/204 K 160
10.3. Warszawa 203 A 168
 
Rozdział 11. Zmiany modernizacyjne oraz prototypy w latach 1966-1973 171
 
Rozdział 12. Rozwój produkcji i eksport samochodów Warszawa 185
12.1. Rozwój produkcji 185
12.2. Eksport 187
 
Rozdział 13. Wykorzystanie zespołów samochodu Warszawa w innych pojazdach 189
13.1. Podzespoły dla Syreny (od 1954) 189
13.2. Drezyny kolejowe (od 1955) 190
13.3. Prototyp podwozia furgonu i furgonu z SO (1955-1957) 193
13.4. Prototyp furgonu z Jelcza (1957) 194
13.5. Samochód Nysa (od 1957) 195
13.6. Samochód Żuk (od 1958) 196
13.7. Sanitarki Warszawa z Poznania (1958-1964) 197
13.8. Wyciągarka szybowcowa TUR SW-4 (od 1959) 198
13.9. Warszawa kombi z Łodzi (1963-1965) 200
13.10. Warszawa furgon pocztowy (1965) 200
13.11. Samochody Warta 2 oraz Tarpan (1972-1995) 201
Rozdział 14. Podsumowanie 203
 
Bibliografia 205
Źródła zdjęć 207
 
 
O autorach / z książki
 
Dr hab. inż. Andrzej Zieliński - absolwent Wydziału Maszyn Roboczych i Pojazdów Politechniki Warszawskiej. Wieloletni pracownik Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Samochodów Małolitrażowych BOSMAL, pracownik naukowy Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej. Specjalista w zakresie zagadnień związanych z projektowaniem nadwozi samochodowych oraz rozwojem konstrukcji pojazdów samochodowych w ujęciu historycznym, a zwłaszcza dorobkiem polskich konstruktorów w tej dziedzinie. Autor kilku książek i wielu artykułów w prasie fachowej i popularyzatorskiej.

Zapytaj o ten produkt

Przepisz kod z obrazka

weryfikator