- NOWOŚĆ
- Promocja -13%
METODY PLANOWANIA OBSŁUGI POJAZDY SAMOCHODOWE
- Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
- Autor: Karol F. Abramek, Mirosław Uzdowski
- Ilość stron: 272
- Okładka: twarda
- Format: B5
- Rok wydania: 2009
- Język: polski
Systemy obsługowo-naprawcze Pojazdy samochodowe ( Podstawy obsługiwania i naprawy )Opisano techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów, organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników), zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych) Jesteśmy na allegro
Dostępna ilość:

Realizacja zamówienia:
Wysyłka w ciągu 24h
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
METODA PLANOWANIA PODSTAWY OBSŁUGIWANIA I NAPRAW POJAZDÓW
Książka serii Pojazdy samochodowe
W książce przedstawiono najistotniejsze zagadnienia związane z eksploatacją i naprawą pojazdów samochodowych.
Opisano:
techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów,
organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników),
zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych),
wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów (w tym urządzenia kontrolno-pomiarowe i przegląd ważniejszych urządzeń),
dokumentację warsztatową (m.in. dokumentację technologiczną, dokumentowanie prac obsługowych i napraw oraz bazy danych),
problemy podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych,
technologie napraw i regeneracji, linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze,
zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów,
zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych,
ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.
Odbiorcy książki: studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunkach samochodowym, i pokrewnych (eksploatacja, transport itp.).
Spis treści
Spis treści
Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczeń
Wstęp
Rozdział l. Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów
Pojęcie eksploatacji samochodów
Subiektywne i obiektywne przyczyny zużycia pojazdów
Techniczne procesy zużycia pojazdów
Eksploatacyjne czynniki zużycia pojazdów
Główne aspekty procesów zużycia w tłokowym silniku spalinowym
Objawy zużycia zespołów pojazdów samochodowych
Rozdział 2. Organizacyjne aspekty obsługiwania
Systemy obsługiwania i użytkowania
Strategie obsługiwania pojazdów
Diagnostyczny system eksploatacji pojazdów
Organizacja pracy stacji obsługi
Zasady obsługi i diagnostyki pojazdów
Metoda wymiany zespołów i podzespołów
Sposoby wyznaczania obsług technicznych
Rozdział 3. Zakres i czynności obsługiwania
3.1. Technologie obsługiwania podstawowych zespołów pojazdów
Pojazd kompletny
Nadwozie pojazdu
Diagnozowanie układów podwozia
Analiza składu spalin
Ocena szyb samochodowych
Koła i ogumienie
Diagnozowanie silnika
Kompleksowa diagnostyka pojazdu
3.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne
3.3. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD
Tryby i testy diagnostyczne pokładowych systemów OBD II
Rodzaje skanerów diagnostycznych OBD
Rozdział 4. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów
4.1. Wymagania i wyposażenie dla stacji kontroli pojazdów SKP
4.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych
Rozdział 5. Dokumentacja warsztatowa
5.1. Dokumentacja technologiczna
5.2. Oprogramowanie komputerowe wspomagające pracę stacji obsługi
5.3. Warunki wstąpienia do sieci serwisowej
Warunki wstąpienia do sieci Bosch Service
Warunki wstąpienia do sieci Perfect Service
Warunki wstąpienia do sieci O.K. Serwis
5.4. Dokumentacja warsztatowa w autoryzowanych stacjach obsługi
Stacje obsługowo-naprawcze pojazdów Osobowych
Ruchome warsztaty naprawy samochodów
Rozdział 6. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych
6.1. Autoryzowane serwisy obsługowo-naprawcze 147
6.2. Firmy transportowe 150
6.3. Rola marketingu w funkcjonowaniu warsztatów 154
6.4. Kontrola czynności obsługowo-naprawczych 156
Rozdział 7. Technologie napraw i regeneracji
7.1. Wprowadzenie 160
7.2. Kryteria i metody regeneracji części 161
7.2.1. Kryterium ekonomiczne 163
7.2.2. Kryteria technologiczne 165
7.2.3. Kryteria eksploatacyjne 166
7.2.4. Kryterium bezpieczeństwa 167
7.3. Metody regeneracji w naprawach części 167
7.4. Technologiczne procesy naprawy wybranych elementów pojazdów 168
7.5. Naprawa drobnych uszkodzeń szyb samochodowych 173
7.6. Lakierowanie renowacyjne i powypadkowe nadwozi 175
7.6.1. Rodzaje powłok lakierniczych 175
7.6.2. Dobór koloru lakieru 176
7.6.3. Przygotowanie powierzchni do lakierowania 178
7.6.4. Techniki nakładania renowacyjnych powłok lakierniczych 178
7.6.5. Farby wodorozcieńczalne i inne 182
7.6.6. Kabiny lakiernicze 184
Rozdział 8. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze
8.1. Podnośniki samochodowe 186
8.2. Linie diagnostyczne i wyposażenie narzędziowe 193
8.3. Pomieszczenia pomocnicze i instalacje 210
Rozdział 9. Zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów
9.1. Podstawowe czynności związane z podjęciem decyzji o uruchomieniu warsztatu obsługowo-naprawczego
9.2. Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
9.3. Ogólne wymagania prawne do projektowania zakładów obsługowo-naprawczych
9.4. Instalacje technologiczne
9.5. Wymagania dla stacji kontroli pojazdów
Rozdział 10. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych
10.1. Gospodarka materiałowa
10.2. Gospodarka magazynowa
10.3. Logistyczne sieci dystrybucji
10.4. GVO i unijna klauzula napraw
Rozdział 11. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów
11.1. Oddziaływanie motoryzacji na środowisko
11.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych ze względu na ochronę środowiska
11.3. Wymagania dotyczące stacji demontażu pojazdów
11.3.1. Sektor przyjmowania pojazdów
11.3.2. Sektor magazynowania przyjętych pojazdów
11.3.3. Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów
11.3.4. Sektor demontażu z pojazdów wyposażenia, części oraz materiałów nadających się do ponownego użycia lub odzysku
11.3.5. Sektor magazynowania przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia
11.3 .6. Sektor magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów
11.4. Elementy wyposażenia samochodów niepodlegające recyklingowi
11.5. Wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska w zakładach obsługowo-naprawczych
Literatura
Załączniki
Podstawy obsługiwania i napraw - zapraszam do zakupu książki !
Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów. Organizacyjne aspekty obsługiwania. Zakres i czynności obsługiwania. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów. Dokumentacja warsztatowa. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych. Technologie napraw i regeneracji. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.
Zapytaj o ten produkt