• NOWOŚĆ
  • Promocja -9%

KSIĄŻKA O SAMOCHODZIE MERCEDES BENZ W124 MODEL 200 2.0 BENZYNA OBSŁUGA I NAPRAWA

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo AUTO
  • Autor: Praca zbiorowa
  • Ilość stron: 292
  • Okładka: miękka
  • Format: A4
  • Język: polski
  • Typ nośnika: Książka
  • Język wydania: Polski
  • Seria wydawnicza: Obsługa i naprawa
  • Typ pojazdu: Samochody osobowe
  • Marka pojazdu: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz klasa E (typ W124) 2.0 benzyna, zawiera opisy napraw regulacji poszczególnych zespołów dla modelu 200 z mocy 80kW , 77kW , 75kW oraz 72kW . Poradnik uzupełniony szczegółowymi danymi technicznymi, opisano obsługę i naprawę samochodu 

Dostępna ilość:

Realizacja zamówienia:

Wysyłka w ciągu 24h

Cena: 155,40 zł 170,00

Dodaj do ulubionych

Koszt wysyłki od: 7,00 zł

  • Wysyłka GRATIS

    Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

  • Dostawa do krajów EU

    Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

Opis

INSTRUKCJA NAPRAW I OPIS BUDOWY SAMOCHODU
MERCEDES BENZ klasa E (typ W124). Obsługa i naprawa

 
Czy chcesz wiedzieć jak naprawić samochód Mercedes Benz W124 model 200 z silnikem 2.0 benzyna?
Pomoca słuzy poradnik Wydawnictwa Auto

Instrukcja obsługi i naprawy samochodu marki Mercedes-Benz klasa E (typ W124), zawiera opisy napraw regulacji poszczególnych zespołów dla modeli:
 
Mercedes-Benz 200 wyposażonego w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1996 cm3 i mocy 80 kW, 77 kW, 75 kW oraz 72 kW;
Mercedes-Benz 200 E wyposażonego w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1996 cm3 i mocy 90 kW oraz 87 kW;
Mercedes-Benz 230 E wyposażonego w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 2298 cm3 i mocy 100 k, 97 kW oraz 94 kW;
Mercedes-Benz 200 D wyposażonego w silnik wysokoprężny czterocylindrowy (typ 601) o pojemności 1997 cm3 i mocy 55 kW;
Mercedes-Benz 250 D wyposażonego w silnik wysokoprężny pięciocylindrowy (typ 602) o pojemności 2497 cm3 i mocy 69 kW (bez katalizatora) lub mocy 66 kW (z katalizatorem);
Mercedes-Benz 300 D wyposażonego w silnik wysokoprężny sześciocylindrowy (typ 603) o pojemności 2996 cm3 i mocy 83 kW (bez katalizatora) lub mocy 81 kW (z katalizatorem);
Książka uzupełniona szczegółowymi danymi technicznymi, tabelą zalecanych momentów dokręcania oraz schematami instalacji elektrycznej samochodu.
 
MERCEDES BENZ klasa E (typ W124). Obsługa i naprawa
 
Mercedes-Benz klasy E - tym mianem określane są samochody klasy wyższej-średniej, produkowane przez firmę Mercedes-Benz. Za pierwszy model klasy E uważany jest Mercedes-Benz W124, zaprezentowany w sierpniu 1993 roku, a konkretnie jego modele od początku 1994 roku, kiedy wprowadzono także Klasę C. Na przykład kombi z najmocniejszym Dieslem - model dotychczas posiadający po lewej stronie pokrywy bagażnika oznaczenie "300TD", a po prawej "TURBO", zyskał odpowiednio napisy "E 300" oraz "TURBODIESEL". Oznaczenie "4MATIC" dla samochodów z napędem na cztery koła, było jak dotychczas po prawej stronie, a w samochodach z turbodieslem - pod oznaczeniem "TURBO".


Obsługa i naprawa
to seria poradników stanowiących pomoc podczas napraw samochodów osobowych i dostawczych. Opisano zarówno proste naprawy, możliwe do wykonania dla każdego, jak i bardziej skomplikowane, wymagające doświadczenia i wiedzy fachowej. W każdej książce zamieszczono dane techniczne i eksploatacyjne oraz szczegółowe opisy napraw zespołów i podzespołów opisywanych pojazdów. Wiele pozycji serii powstało we współpracy ze szwajcarską oficyną "Bucheli Verlag", znaną od lat z wydawania fachowych i bardzo szczegółowych "Instrukcji napraw" (seria "Reparaturanleitung").

Spis treści

MERCEDES BENZ W124
 
SPIS TREŚCI
 

1. WSTĘP

 
Opis samochodów
Dane identyfikacyjne
Charakterystyka techniczna
Momenty dokręcania

2. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE TYPU 601/602/603

 
2.1. DEMONTAŻ SILNIKA
 
Wymontowanie silnika
Wmontowanie silnika

2.2. ROZBIÓRKA I SKŁADANIE SILNIKA
2.3. GŁOWICA
 
Wymontowanie i wmontowanie głowicy
Rozbiórka głowicy
Weryfikacja głowicy

2.4. POKRYWA NAPĘDU ROZRZĄDU
 
Wymontowanie i wmontowanie pokrywy

2.5. TŁOKI I KORBOWODY
 
Wymontowanie tłoków i korbowodów
Pomiary tulei cylindrów
Sprawdzanie tłoków i korbowodów
Pomiar luzu korbowodu
Montaż tłoków z korbowodami
Wmontowanie tłoków z korbowodami w cylindry

2.6. KADŁUB SILNIKA
 
Pomiary kadłuba

2.7. WAŁ KORBOWY I KOŁO ZAMACHOWE
 
Wymontowanie wału korbowego
Sprawdzanie części
Wmontowanie wału korbowego
Wymiana koła zamachowego lub tarczy zabierakowej
Wymiana koła pasowego wału korbowego
Wymiana tylnego uszczelniacza wału korbowego
Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego

2.8. ROZRZĄD
 
Wymontowani i wmontowanie napinacza łańcucha
Wymontowanie i wmontowanie łańcucha rozrządu
Wymontowanie i wmontowanie prowadnicy napinacza łańcucha
Wymontowanie i wmontowanie prowadnic łańcucha
Wymontowanie i wmontowanie kół wału korbowego
Wymontowanie i wmontowanie wału rozrządu
Ustawianie rozrządu
Działanie popychaczy hydraulicznych

2.9. ZAWIESZENIE SILNIKA
 
Wymiana przedniego zawieszenia silnika
Wymiana tylnego zawieszenia silnika i podpór gumowych

2.10. UKŁAD WYDECHOWY
2.11. UKŁAD SMAROWANIA
 
Wymontowanie i wmontowanie pompy oleju
Wymontowanie i wmontowanie miski olejowej
Wymiana filtra oleju
Wymiana oleju

2.12. UKŁAD CHŁODZENIA
 
Opróżnianie i napełnianie układu chłodzenia
Sprawdzanie korka zbiornika wyrównawczego i chłodnicy
Wymontowanie i wmontowanie chłodnicy
Wymontowanie i wmontowanie sprzęgła elektromagnetycznego
Wymontowanie i wmontowanie wiskozowego sprzęgła wentylatora
Wymontowanie i wmontowanie pompy wody
Napinanie paska klinowego napędu pompy wody
Wymiana i sprawdzanie termostatu
Działanie ogrzewania i przewietrzania

2.13. UKŁAD ZASILANIA
 
Wymontowanie i wmontowanie pompy wtryskowej
Sprawdzanie początku wtrysku
Wymontowanie i wmontowanie wtryskiwaczy i rozpylaczy
Naprawa wtryskiwaczy
Czyszczenie rozpylaczy
Sprawdzanie rozpylaczy
Sprawdzanie przepływu
Sprawdzanie „chrypienia”
Sprawdzanie otwarcia i ciśnienia wtrysku
Sprawdzanie szczelności wtryskiwacza
Działanie świec żarowych
Wymontowanie i wmontowanie świecy żarowej
Sprawdzanie świec żarowych
Regulacja prędkości biegu jałowego
Regulacja ustawienia pedału przyspieszenia
Sterowanie pneumatyczne biegu jałowego
Wymiana filtra powietrza
Regulacja elektroniczna biegu jałowego
Wymontowanie pompy paliwa
Wymiana filtra paliwa
Wyłączanie silnika
Podgrzewanie paliwa

3. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

3.1. SPRZĘGŁO
 
Wymontowanie sprzęgła
Naprawa sprzęgła
Montaż sprzęgła
Wymiana łożyska wyciskowego i widełek wyciskowych
Sprawdzanie zużycia tarczy sprzęgła
Wymontowanie i wmontowanie pompy sprzęgła
Wymontowanie i wmontowanie siłownika
Odpowietrzanie układu hydraulicznego

3.2. SKRZYNIA 4-BIEGOWA
 
Wymontowanie i wmontowanie skrzyni biegów
Rozbiórka i składanie skrzyni biegów
Pomiary skrzyni biegów

3.3. SKRZYNIA 5-BIEGOWA

Wymontowanie i wmontowanie skrzyni biegów
Rozbiórka i składanie skrzyni biegów

3.4. SKRZYNIA AUTOMATYCZNA

Wymontowanie skrzyni automatycznej
Wmontowanie skrzyni automatycznej

3.5. WAŁ NAPĘDOWY

Wymontowanie i wmontowanie wału napędowego
Wymontowanie i wmontowanie łożyska pośredniego
Wymiana tulejek centrujących

3.6. OŚ PRZEDNIA

Wymontowanie i wmontowanie zawieszenia koła przedniego
Wymontowanie i wmontowanie sprężyny zawieszenia przedniego
Wymontowanie i wmontowanie amortyzatora przedniego
Regulacja luzu osiowego łożysk kół przednich
Wymontowanie i wmontowanie piasty przedniej
Wymiana łożysk kół przednich
Wymontowanie i wmontowanie zwrotnicy
Wymiana przegubu zawieszenia
Wymontowanie i wmontowanie wahacza przedniego
Wymontowanie i wmontowanie stabilizatora
Ustawianie kół przednich

3.7. OŚ TYLNA

Wymontowanie i wmontowanie osi tylnej
Wymontowanie i wmontowanie amortyzatorów
Wymontowanie i wmontowanie sprężyn
Wymontowanie i wmontowanie stabilizatora
Wymontowanie i wmontowanie obudowy przekładni
Wymontowanie i wmontowanie drążka górnego
Wymontowanie i wmontowanie drążka rozciąganego
Wymontowanie i wmontowanie drążka poprzecznego
Wymontowanie i wmontowanie drążka reakcyjnego
Wymontowanie i wmontowanie wahacza poprzecznego
Wymontowanie i wmontowanie półosi napędowych
Wymontowanie i wmontowanie piast i łożysk kół
Ustawianie kół tylnych
Regulacja poziomu podłogi nadwozia
 

4. UKŁAD KIEROWNICZY

4.1. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA
4.2. RAMMIĘ KIEOWNICY I DRĄŻKI KIEROWNICZE

Wymontowanie i wmontowanie ramienia kierownicy
Wymontowanie i wmontowanie ramienia pośredniego
Wymiana drążków poprzecznych (prawego i lewego)
Wymiana drążka poprzecznego (środkowego)
Wymiana osłony przeciwpyłowej

4.3. KOŁO KIEROWNICY I KOLUMNA KIEROWNICY

Wymontowanie i wmontowanie koła kierownicy
Wymontowanie i wmontowanie kolumny kierownicy
 

5. UKŁAD HAMULCOWY

5.1. HAMULCE TARCZOWE KÓŁ PRZEDNICH

Wymiana klocków hamulcowych
Wymontowanie i wmontowanie zacisku
Rozbiórka i składanie zacisku

5.2. HAMULCE TARCZOWE KÓŁ TYLNYCH

Wymiana klocków hamulcowych
Wymontowanie i wmontowanie zacisku
Rozbiórka i składanie zacisku

5.3. TARCZE HAMULCÓW
5.4. POMPA HAMULCOWA

Wymontowanie i wmontowanie pompy hamulcowej

5.5. HAMULEC AWARYJNY

Wymontowanie i wmontowanie szczęk hamulca awaryjnego
Regulacja hamulca awaryjnego
Wymiana przedniej linki hamulca awaryjnego
Wymiana tylnej linki hamulca awaryjnego

5.6. MECHANIZM WSPOMAGANIA
5.7. ODPOWIETRZANIE UKŁADU HAMULCOWEGO
5.8. URZĄDZENIE ABS
5.9. POMPA PODCIŚNIENIA
 

6. SILNIKI BENZYNOWE TYPU 102

6.1. DEMONTAŻ SILNIKA

Wymontowanie silnika
Wmontowanie silnika

6.2. ROZBIÓRKA I SKŁADANIE SILNIKA
6.3. GŁOWICA

Wymontowanie i wmontowanie głowicy
Rozbiórka głowicy
Weryfikacja głowicy

6.4. POKRYWA NAPĘDU ROZRZĄDU

Wymontowanie i wmontowanie pokrywy

6.5. TŁOKI I KORBOWODY

Wymontowanie tłoków i korbowodów
Pomiary tulei cylindrów
Sprawdzanie tłoków i korbowodów
Montaż tłoków z korbowodami
Wmontowanie tłoków z korbowodami w cylindry

6.6. KADŁUB SILNIKA
6.7. WAŁ KORBOWY I KOŁO ZAMACHOWE

Wymontowanie i wmontowanie wału korbowego
Wymiana koła zamachowego lub tarczy zabierakowej
Wymiana koła pasowego i tłumika drgań
Wymiana tylnego uszczelniacza wału korbowego
Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego

6.8. ROZRZĄD

Wymontowanie i wmontowanie napinacza łańcucha
Wymontowanie i wmontowanie łańcucha rozrządu
Wymontowanie i wmontowanie prowadnicy napinającej łańcuch
Wymontowanie i wmontowanie prowadnic łańcucha
Wymontowanie i wmontowanie wału pośredniego
Wymontowanie i wmontowanie wału rozrządu
Wymontowanie i wmontowanie kół wału korbowego
Działanie popychaczy hydraulicznych

6.9. ZAWIESZENIE SILNIKA

Wymiana przedniego zawieszenia silnika
Wymiana tylnego zawieszenia silnika i podpór gumowych

6.10. UKŁAD WYDECHOWY
6.11. UKŁAD SMAROWANIA

Wymontowanie i wmontowanie pompy oleju
Wymontowanie i wmontowanie miski olejowej
Wymiana filtra oleju

6.12. UKŁAD CHŁODZENIA

Opróżnianie i napełnianie układu chłodzenia
Sprawdzanie korka zbiornika wyrównawczego i chłodnicy
Wymontowanie i wmontowanie chłodnicy
Wymontowanie i wmontowanie sprzęgła elektromagnetycznego
Wymontowanie i wmontowanie pompy wody
Napinanie paska klinowego napędu pompy wody
Wymiana i sprawdzanie termostatu
Działanie ogrzewania i przewietrzania

6.13. GAŹNIK STROMBERG

Wymontowanie i wmontowanie gaźnika
Obsługa i regulacja gaźnika
Wymiana filtra powietrza
Wymontowanie i wmontowanie kolektora ssącego
Wymontowanie i wmontowanie kolektora wydechowego

6.14. GAŹNIK PIERBURG 2EE

Wymontowanie i wmontowanie gaźnika
Naprawa gaźnika

6.15. WTRYSK KE-JETRONIC

Działanie układu
Regulacja biegu jałowego

6.16. ZAPŁON

Sprawdzanie i regulacja wyprzedzenia zapłonu
Wymontowanie i wmontowanie rozdzielacza zapłonu
Wymiana świec zapłonowych
 

7. INSTALACJA ELEKTRYCZNA

7.1. AKUMULATOR
7.2. ALTERNATOR

Sprawdzanie alternatora w samochodzie
Wymontowanie i wmontowanie alternatora
Naprawa alternatora

7.3. ROZRUSZNIK

Sprawdzanie rozrusznika
Wymontowanie i wmontowanie rozrusznika

7.4. REFLEKTOR
7.5. SCHEMATY ELEKTRYCZNE

Zapytaj o ten produkt

Przepisz kod z obrazka

weryfikator