PASKI ZĘBATE. PASKI ROZRZĄDU. tom 4

    • Wydawnictwo: Autodata
    • Ilość stron: 1152
    • Okładka: broszurowa
    • Rok wydania: 2009
    • Język: polski
    • Typ nośnika: Książka
    • Język wydania: Polski

    Katalog Autodata. Paski zębate tom 4. Sprawdzanie, ustawianie, wymiana, czasy pracy. Europejskie i japońskie samochody osobowe i dostawcze (z silnikiem benzynowym i diesla). Książka oferuje wszystkie niezbędne dane potrzebne do sprawdzenia wymiany, ustawienia i regulacji pasków rozrządu.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 0,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    PASKI ZĘBATE tom 4. PASKI ROZRZĄDU
    Sprawdzanie, ustawianie, wymiana, czasy pracy.
    Europejskie i japońskie samochody osobowe i dostawcze (z silnikiem benzynowym i diesla).

    Najnowższa edycja bardzo popularnego katalogu ustawienia pasków rozrządu. Katalog obejmuje dane samochodów osobowych i dostawczych z rynku europejskiego i japońskiego. Silniki benzynowe oraz wysokoprężne (Diesla). Dane do ustawienia i regulacji pasków rozrządu. Informacje o tym, które elementy mogły ulec uszkodzeniu i należy sprawdzić po zerwaniu paska rozrządu przy pracującym silniku. Wykaz pojazdów obejmuje wszystkie marki występujące na rynku europejskim.

    PASKI ZĘBATE - PASKI ROZRZĄDU
    Książka do ustawiania oraz regulacji rozrządów

    Katalog Paski Zębate tom 4 zawiera dane o jednym z najważniejszych elementów silnika, który ma decydujące znaczenie dla prawidłowego i bezawaryjnego działania. To właśnie mechanik w warsztacie samochodowym odpowiada za prawidłowy montaż paska rozrządu. Wadliwy montaż lub regulacja powodują znaczne uszkodzenia silnika. Warto również pamiętać o kontroli okresowej pasków w pojazdach klientów.

    Dane i wskazówki w niniejszej książce opracowane zostały na podstawie danych producentów, zaprezentowane w sposób przejrzysty i praktyczny. Stosowanie informacji z niniejszego podręcznika powinno zostać powierzone przeszkolonym pracownikom warsztatu samochodowego, posiadającym odpowiednie zdolności i wiedzę.

    Zawarte w niniejszym podręczniku wskazówki opisują najbardziej efektywną metodę wymiany paska zębatego. W niektórych przypadkach do wymiany paska niezbędne są specjalne narzędzia, które zaleca producent samochodu.

    W katalogu Paskie Zębate dla każdej marki samochodu zestawiono następujące dane:

    • Określenie modelu
    • Rok produkcji
    • Pojemność skokowa
    • Kod silnika
    • Zalecane okresy obsługi
    • Opis uszkodzenia silnika w przypadku uszkodzenia paska
    • Czy są wymagane narzędzia specjalne?
    • Opis montażu i demontażu pasków
    • Momenty dokręceń
    • Wymiana elementów składowych
    • Rysunki z opisem punktów kontrolnych sposobów montażu

    KATALOG AUTODATA. PASKI ZĘBATE TOM 4 - NAJNOWSZE WYDANIE!

    Niniejszy podręcznik zawiera obszerne informacje dotyczące wymiany pasków zębatych w większości europejskich i azjatyckich samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

    Wiele problemów, które prowadzą do pęknięcia paska zębatego jest następstwem nieprawidłowego montażu, niefachowego naciągania lub niewłaściwego obchodzenia się z paskiem podczas wymiany. Ważne jest aby w przypadku każdego silnika zwrócić uwagę zarówno na wskazówki ogólne jak i specyficzne.

    Do instrukcji zawartych w podręczniku dodano informacje dotyczące okresów wymiany pasków zębatych, aby pomóc specjalistom w warsztacie i poinformować klientów.

    Zalecane okresy wymiany oparto na danych producentów samochodowych w chwili zakończenia prac redakcyjnych nad podręcznikiem. Zmiany, które nastąpiły później nie mogły zostać uwzględnione. W razie wątpliowści zaleca się porozumieć z producentem lub importerem samochodu. Jeżeli producent nie podaje żadnych zaleceń dotyczących wymiany paska zębatego, należy podjąć decyzję po dokłądnym sprawdzeniu paska.

    Oprócż widocznego stanu paska zębatego, który omówiono szczegółowo w dalszej części podręcznika, należy wziąć pod uwagę następujące informacje:

    1. Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty lub czy przeprowadzono wcześniej jego wymianę?
    2. Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
    3. Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie serwisowany?
    4. Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wpływają na skrócenie okresu przeglądu?
    5. Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i prowadzących jak rónież kół pasowych jest bez zarzutu?
    6. Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa wodna, pompa układu wspomagania itd. są w dobrym stanie technicznym i nie skrócą żywotności nowego paska zębatego?
    7. Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry, że można wykluczyć jego uszkodzenie do czasu następnej wizyty w warsztacie
    8. Należy wziąć pod uwagę uszkodzenie silnika w razie uszkodzenia paska zębatego i wynikające z tego koszty.
    9. Koszty wymiany paska zębatego są znacznie mniejsze niż koszty powstałe w wyniku uszkodzenia silnika po pęknięciu paska. Należy poinformować o tym klienta.
    10. W razie wątpliwości dotyczących stanu paska zębatego należy zaproponować klientowi wymianę paska.
    11. Informacje dotyczące jazdy w trudnych lub niesprzyjających warunkach, inspekcji i wymiany paska znajdują się w rozdziale "Informacje ogólne".

    Kup teraz! KATALOG AUTODATA: PASKI ZĘBATE, PASKI ROZRZĄDU, PASKI KLINOWE - AKTUALNE WYDANIE!

    Spis treści