SAMOCHODY OSOBOWE I OSOBOWO-TERENOWE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950
- Wydawnictwo: Almapress
- Autor: Tomasz Szczerbicki
- Ilość stron: 184
- Okładka: twarda
- Format: 150x200 mm
- Rok wydania: 2008
- Język: polski
- Typ nośnika: Książka
- Język wydania: Polski
Po raz pierwszy prezentujemy zestaw marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko-bolszewickiej. W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych Wojska Polskiego z lat 1918-1950 – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobytych (w czasie wojny).
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 7,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
SAMOCHODY OSOBOWE I OSOBOWO-TERENOWE WOJSKA POLSKIEGO 1918-1950
Historia motoryzacji
Książka, jakiej jeszcze nie było! W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię zmotoryzowania Wojska Polskiego w 4 różnych strukturach organizacyjnych:
- Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy również wnikliwie rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej.
- Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. Podejmujemy temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych, nie licząc tych, które zdobywano bezpośrednio przed akcją i zaraz po niej porzucano.
- Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 – 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych – wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze – m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski.
- Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie. W systemie, jaki panował w Polsce do 1990 roku, była to prawda niewygodna.
- W okresie omawianych 32 lat (1918 – 1950) żołnierze z orzełkiem na czapce używali ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny).
Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać jednej książce! Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1918-1950 - polecamy!
Spis treści
Szanowny Czytelniku
Rozdział I
Samochody osobowe Wojska Polskiego w latach 1918-1939
Rozdział II
Samochody osobowe w Służbie Zwycięstwu Polski, Związku Walki Zbrojnej i oddziałach Armii Krajowej w latach 1939-1945
Rozdział III
Samochody osobowe w Polskich Siłach Zbrojnych
Rozdział IV
Samochody osobowe w Ludowym Wojsku Polskim
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz zdjęć