ENCYKLOPEDIA MOTOCYKLI

    • Wydawnictwo: Bellona
    • Autor: Mirco De Cet
    • Ilość stron: 300
    • Okładka: twarda
    • Format: 170x240 mm
    • Rok wydania: 2008
    • Język: polski
    • Typ nośnika: Książka
    • Język wydania: Polski

    Historia ponad stu najważniejszych producentów jednośladów: największe sukcesy, konstrukcyjne porażki oraz zbiegi okoliczności ratujące ich przed ruiną. Świat konstruktorskich geniuszy, śmiałych rajdowców oraz odważnych biznesmenów. Całość opatrzona jest 750 kolorowymi fotografiami, z których znaczna część pochodzi z prywatnych kolekcji lub muzeów, bo tylko tam można już znaleźć zachowane motocyklowe rarytasy.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    ENCYKLOPEDIA MOTOCYKLI
    Pasjonujesz się motocyklami? Ta książka jest właśnie dla Ciebie!

    Znajdziesz tu historię ponad stu najważniejszych producentów jednośladów, dowiesz się o ich największych sukcesach, konstrukcyjnych porażkach oraz o zbiegach okoliczności ratujących ich przed ruiną. Mirco de Cet wyrusza w świat konstruktorskich geniuszy, śmiałych rajdowców oraz odważnych biznesmenów. Całość opatrzona jest 750 kolorowymi fotografiami, z których znaczna część pochodzi z prywatnych kolekcji lub muzeów, bo tylko tam można już znaleźć zachowane motocyklowe rarytasy.

    Encyklopedia motocykli to nieformalne źródło wiedzy o historii motocykli przeznaczone dla laików i ekspertów motoryzacji. Przedstawiono tu marki, które mają dziś niezachwianą pozycję na rynku, jak Honda, Yamaha, Aprilia czy Ducati oraz dawne sławy, o których się nie pamięta - Adler, NSU, AJS i Indian.

    Od autora
    Moja publikacja nie aspiruje do miana najlepszego kompendium wiedzy o motocyklach, choć nie ukrywam, że moją ambicją było stworzenie jak najobszerniejszego źródła informacji o tych fascynujących maszynach. Materiał tutaj zebrany starałem się, uporządkować w jak najbardziej przejrzysty sposób, tak by informacje w nim zawarte były jasne i zrozumiałe zarówno dla „starych wyjadaczy", jak i nowicjuszy dopiero poznających tajniki konstrukcji jednośladowych. Przedstawione marki obejmują niekwestionowanych liderów rynku oraz mniej znane konstrukcje, nieraz z zamierzchłej już przeszłości. Dla urozmaicenia treści starałem się przedstawić fascynujące historie poszczególnych firm, które zmagały się ze zmiennymi warunkami rynku oraz konstruktorów i rajdowców, których geniusz techniczny i odwaga na torze wyniosły na szczyty sławy. Nie ulega wątpliwości, że ich wspólny wysiłek był siłą napędową dalszego rozwoju branży.

    Motocykl jest już z nami od ponad stu lat, jednak dzisiejsze maszyny w ogóle nie przypominają swoich przodków z początków XX wieku. Postęp technologiczny całkowicie zmienił konstrukcję pojazdów, zwiększył ich osiągi, niezawodność oraz komfort jazdy. Dla europejskich i amerykańskich przedsiębiorców postęp ten oznaczał przejście od produkcji rowerów i akcesoriów do motocykli. Dzisiejsze modele mają najnowszą elektronikę, układy wspomagające bezpieczeństwo, są łatwe w prowadzeniu i przepięknie malowane. Takim przodkiem dzisiejszych supermotocykli był Brough Superior, który rozwijał zawrotną prędkość 160 km/h, podczas gdy konkurencja ledwo co osiągała 80 km/h, a w niedoświadczonych rękach stanowił nie lada zagrożenie dla zdrowia i życia. Dziś supermaszyny w mgnieniu oka osiągają 250 km/h, a ich moc i osiągi przewyższają większość samochodów.

    Niesamowite możliwości współczesnych konstrukcji sprawiły, że nieodłącznym elementem jazdy na motocyklu stały się kaski i odzież ochronna, wykonana z najnowocześniejszych materiałów według najnowszych trendów. To, co kiedyś było uznawane za nikomu niepotrzebne dodatki, dziś jest absolutną koniecznością, niezależnie od postępu w dziedzinie systemów bezpieczeństwa.
    Motocykle skupiają wokół siebie entuzjastów w każdym wieku, którzy chętnie uczestniczą w zlotach i mniej oficjalnych imprezach. Nieważne, kto czym jeździ  zawsze znajdzie się jakiś wspólny temat: wady i zalety poszczególnych silników, wałki rozrządu, prędkość maksymalna, wycieki oleju, problemy z naprawami, no i oczywiście niesamowite emocje z jazdy. Ciekawość i braterstwo zawsze przyciągały wielbicieli motocykli na całym świecie. Mam nadzieje, że chociaż szczyptę tej pasji udało mi się przemycić w tej „Encyklopedii motocykli".
    Mirco de Cet

    Spis treści:

    Wstęp
    ABC - Ascot Pullin
    Bat - Bultaco
    Cagiva - CZ/Jawa
    Daimler - Durkopp
    Excelsior (UK) - Excelsior (USA)
    FB Mondial - Francis Barnett
    Garelli - Greeves
    Harley Davidson - Husqvarna
    Imme - Innocenti
    James
    Kawasaki - KTM
    Laverda - Levis
    Matchless - MuZ
    Ner-a-Car - NUT
    OEC - Ossa
    P&M/Panther - Puch
    Raleigh - Rumi
    Sachs - Suzuki
    Terrot - Triumph
    Ural
    Velocette - Vincent
    Wanderer - Wooler
    Yamaha
    Zenith - Zundapp
    Indeks
    Podziękowania

    Encyklopedia motocykli - polecamy!

    Spis treści