AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW. PORADNIK SERWISOWY
- Wydawnictwo: Instalator Polski
- Autor: Wojciech Sobieraj
- Ilość stron: 42
- Okładka: broszurowa
- Rok wydania: 2005
- Język: polski
- Typ nośnika: Magazyn
- Język wydania: Polski
- Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy
Poradnik serwisowy 04/2005. Automatyczne skrzynie biegów. Budowa klasycznej skrzyni biegów. Przykład działania bloku hydraulicznego. Układ sterujący. Czujniki zewnętrzne. Zasady prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów.
Produkt archiwalny
Koszt wysyłki od: 12,00 zł
- PayU
- PayPal
- Przelewy24
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
-
Wysyłka GRATIS
Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS
-
Dostawa do krajów EU
Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej
Opis
AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW
NR 04/2005
Automatyczne skrzynie biegów. Budowa klasycznej skrzyni biegów. Przykład działania bloku hydraulicznego. Układ sterujący. Czujniki zewnętrzne. Zasady prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów.
PORADNIK SERWISOWY WYDANY NA PŁYCIE CD
Od autora:
Automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako zespół skomplikowany i wymagający specyficznej obsługi. Warsztaty serwisowe ze szczególną rezerwą podchodzą do diagnostyki i napraw sterowników - bloków hydraulicznych, których budowa w skrzyniach sterownych mechanicznie jest bardzo złożona. Współczesne, elektroniczne układy sterowania przekładnią automatyczną umożliwiły znaczne uproszczenie budowy bloku hydraulicznego. W zamian za to na tradycyjnie mechanicznym zespole pojawiły się elementy elektryczne, które choć dobrze znane w przemyśle samochodowym, ponownie stały się przeszkodą w pewnej i efektywnej naprawie skrzynki automatycznej. Przede wszystkim jednak, największą barierą w obsłudze tego typu przekładni jest ich niska popularność w naszym regionie. W poradniku zostaną przedstawione podstawy budowy skrzyni automatycznej, przykłady typowych uszkodzeń elementów tego zespołu oraz wskazówki dotyczące weryfikacji skrzyń przed naprawą.
Klasyczna, stosowana w samochodach osobowych przekładnia automatyczna składa się z czterech podstawowych zespołów:
- konwertora
- przekładni planetarnych
- koszy sprzęgieł i hamulców
- bloku hydraulicznego
- elektronika
- elektryka
- diagnostyka
- technologia napraw mechanicznych
- lakiernictwo i blacharstwo
- wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
- opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
- technologie napraw najnowocześniejszych układów,
- porady ekspertów z branży,
- prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
- omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Spis treści
1. Budowa klasycznej skrzyni biegów
1.1. Konwertor
1.1.1. Sprzęgło lock-up
1.2. Przekładnia planetarna
1.3. Zespoły sprzęgieł i hamulców
1.3.1. Sprzęgło jednokierunkowe
1.3.2. Mechanizm hamulca postojowego
1.3.3. Pompa oleju
1.4. Blok hydrauliczny
2. Przykład działania bloku hydraulicznego
3. Automatyczne skrzynie biegów. Układ sterujący
4. Automatyczne skrzynie biegów - Czujniki zewnętrzne
5. Zasada prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów
5.1. Holowanie
5.2. Kontrola i uzupełnienie poziomu oleju
6. Kontrola i weryfikacja zespołów
6.1. Weryfikacja konwertora
6.2. Weryfikacja zespołu planetarnego
6.3. Weryfikacja koszy sprzęgieł i hamulców
6.4. Weryfikacja bloku hydraulicznego
7. Automatyczne skrzynie biegów. Diagnostyka
7.1. Kontrole diagnostyczne
7.2. Diagnostyka pokładowa
Zestawienie kodów usterek grupy PO7XX dla układu sterowania przeniesieniem napędu, odczytywanie z systemu diagnostyki pokładowej samochodu