FSO POLONEZ. BUDOWA, NAPRAWA, EKSPLOATACJA

    FSO Polonez (modele: Polonez Caro, Polonez Atu, Polonez Atu Plus, Polonez Caro Plus, Polonez Truck, Polonez Cargo i Polonez Ambulance). Poradnik serii Budowa, naprawa i eksploatacja dla mechaników i użytkowników samochodów osobowych FSO Polonez Książka serwisowa, instrukcja obsługi samochodu

    Dostępna ilość:

    Realizacja zamówienia:

    Wysyłka w ciągu 24h

    Cena: 99,00 zł

    Dodaj do ulubionych

    Koszt wysyłki od: 14,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    POLONEZ - Budowa, naprawa i eksploatacja 
    Polonez Caro, Polonez Atu Plus, Polonez Caro Plus
    Książka napraw i instrukcja obsługi samochodu

    Najobszerniejsza publikacja poświęcona obsłudze i naprawie poszczególnych zespołów wszystkich wersji i odmian samochodów FSO Polonez Caro z silnikami gaźnikowymi 1,5 i 1,6 dm3 (AB i CB); z wtryskiem benzyny 1,6 dm3 w odmianach bez katalizatora (AF i CF) oraz z katalizatorem (AE i CE); z wtryskiem oleju napędowego 1,9 dm3 (EJ); z wielopunktowym wtryskiem benzyny i katalizatorem 1,4 dm3 (EL - Rover K16 MPI), FSO Polonez Atu (z silnikami CE, EL oraz EJ), FSO Polonez Caro Plus i Polonez Atu Plus z silnikami benzynowymi 1,6 dm3 z jednopunktowym wtryskiem paliwa Bosch oraz wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec XM firmy Delphi, a także samochodów Truck, Polonez Cargo i Ambulance.

    Spis treści

    FSO POLONEZ. BUDOWA, NAPRAWA, EKSPLOATACJA

    Spis treści:

    1. CHARAKTERYSTYKA SAMOCHODU
    1.1. OPIS OGOLNY SAMOCHODU
    1.2. DANE ZNAMIONOWE I OZNACZENIA HANDLOWE SAMOCHODU
    1.3. DANE TECHNICZNE SAMOCHODU
    1.4. URZĄDZENIA DO STEROWANIA I KONTROLI
    1.5. ROZMIESZCZENIE I OPIS ZESPOŁOW
    1.6. WŁASNOŚCI JEZDNE I UŻYTKOWE SAMOCHODU

    2. SILNIK
    2.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA
    2.2. KADŁUB SILNIKA I UKŁAD KORBOWY

    • Kadłub silnika
    • Wał korbowy, panewki, uszczelniacze, koło zamachowe i łożysko wałka sprzęgłowego
    • Korbowody, sworznie tłokowe, tłoki, pierścienie tłokowe


    2.3. GŁOWICA I UKŁAD ROZRZĄDU

    • Głowica
    • Układ rozrządu
    • Demontaż i montaż głowicy


    2.4. UKŁAD ZASILANIA, WYDECHOWY I PRZEWIETRZANIA
    2.4.1. Układ zasilania silników gaźnikowych
    2.4.2. Układ wydechowy silników gaźnikowych
    2.4.3. Układ przewietrzania silnika
    2.4.4. Układ zasilania metodą wtrysku paliwa
    2.4.5. Układ wydechowy silników z wtryskiem paliwa

    2.5. UKŁAD SMAROWANIA
    2.5.1. Pompa oleju
    2.5.2. Filtr oleju i czujniki ciśnienia oleju
    2.5.3. Wymontowanie pompy oleju z silnika oraz demontaż i montaż pompy

    2.6. UKŁAD CHŁODZENIA
    2.6.1. Chłodnica i zbiornik wyrównawczy
    2.6.2. Termostat i czujnik temperatury płynu
    2.6.3. Pompa płynu chłodzącego
    2.6.4. Wentylator

    2.7. WYKRYWANIE I USUWANIE NIESPRAWNOŚCI SILNIKA
    2.8. DEMONTAŻ I MONTAŻ SILNIKA
    2.8.1. Wymontowanie silnika z samochodu
    2.8.2. Demontaż silnika
    2.8.3. Montaż silnika
    2.8.4. Wmontowanie silnika do samochodu
    2.9. KONTROLA PRAWIDŁOWOŚCI NAPRAWY I REGULACJA SILNIKA

    3. MECHANIZMY PRZENIESIENIA NAPĘDU
    3.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE
    3.2. SPRZĘGŁO
    3.2.1. Tarcza sprzęgła
    3.2.2. Oprawa sprzęgła ze sprężyną tarczową
    3.2.3. Sterowanie sprzęgłem
    3.2.4. Demontaż i montaż sprzęgła

    3.3. SKRZYNKA BIEGOW I JEJ STEROWANIE 
    3.3.1. Skrzynka biegów
    3.3.2. Mechanizm zmiany biegów
    3.3.3. Wymontowanie skrzynki biegów z samochodu
    3.3.4. Demontaż skrzynki biegów
    3.3.5. Montaż skrzynki biegów
    3.3.6. Wmontowanie skrzynki biegów
    3.3.7. Kontrola skrzynki biegów po montażu

    3.4. WAŁ NAPĘDOWY
    3.4.1. Przedni wał napędowy
    3.4.2. Tylny wał napędowy
    3.4.3. Przegub elastyczny i podpora wału napędowego
    3.4.4. Wykrywanie podstawowych niesprawności wału napędowego
    3.4.5. Demontaż i montaż wału napędowego

    3.5. TYLNY MOST
    3.5.1. Pochwa tylnego mostu
    3.5.2. Półosie
    3.5.3. Przekładnia główna i mechanizm różnicowy
    3.5.4. Identyfikowanie nadmiernej hałaśliwości tylnego mostu
    3.5.5. Wymontowanie i wmontowanie tylnego mostu
    3.6. ZMIANY WPROWADZONE W SAMOCHODACH PRODUKOWANYCH OD ROKU 1998

    4. UKŁAD HAMULCOWY
    4.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE UKŁADU HAMULCOWEGO / 142
    4.2. WSPORNIK PEDAŁÓW / 144
    4.3. PRZEWODY, ZŁĄCZKI I SYGNALIZATOR UBYTKU PŁYNU HAMULCOWEGO / 145
    4.4. POMPA HAMULCOWA / 147
    4.5. URZĄDZENIE WSPOMAGAJĄCE HAMULCÓW / 149
    4.6. KOREKTOR HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH / 152
    4.7. ZACISK HAMULCA KOŁA PRZEDNIEGO I TARCZA HAMULCA / 155
    4.8. ZACISK HAMULCA KOŁA TYLNEGO / 157
    4.9. HAMULEC POSTOJOWY / 158
    4.10. TYPOWE NIESPRAWNOŚCI UKŁADU HAMULCÓW HYDRAULICZNYCH I SPOSOBY ICH USUWANIA / 159
    4.11. DEMONTAŻ I MONTAŻ UKŁADU HAMULCOWEGO / 161
    4.11.1. Wymontowanie i wmontowanie układu sterowania pompą hamulcową / 161
    4.11.2. Wymontowanie i wmontowanie korektora hamowania / 163
    4.11.3. Wymontowanie i wmontowanie zacisku hamulca koła przedniego / 163
    4.11.4. Wymontowanie i wmontowanie zacisku hamulca koła tylnego / 164
    4.12. KONTROLA I REGULACJA UKŁADU HAMULCOWEGO / 165
    4.13. ZMIANY W UKŁADZIE HAMULCOWYM / 166

    5. UKŁAD KIEROWNICZY
    5.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 167
    5.2. WAŁ KIEROWNICY / 169
    5.3. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA / 171
    5.4. DRĄŻKI KIEROWNICZE / 174
    5.5. WYKRYWANIE I USUWANIE PODSTAWOWYCH NIESPRAWNOŚCI UKŁADU KIEROWNICZEGO / 175
    5.6. DEMONTAŻ I MONTAŻ UKŁADU KIEROWNICZEGO / 175
    5.6.1. Wymontowanie i wmontowanie wałów kierownicy / 175
    5.6.2. Wymontowanie i wmontowanie przekładni kierowniczej / 176
    5.6.3. Wymontowanie i wmontowanie drążków kierowniczych / 176
    5.7. KONTROLA I REGULACJA UKŁADU KIEROWNICZEGO / 177
    5.8. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM / 178
    5.9. ZMIANY W UKŁADZIE KIEROWNICZYM / 180

    6. ZAWIESZENIE I KOŁA
    6.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 181
    6.2. ZAWIESZENIE PRZEDNIE / 184
    6.2.1. Wahacze, sprężyny i poprzeczka zawieszenia przedniego / 185
    6.2.2. Drążki reakcyjne i stabilizator / 189
    6.2.3. Amortyzator przedni / 190
    6.2.4. Zwrotnica i piasta koła przedniego / 191
    6.3. ZAWIESZENIE TYLNE / 193
    6.3.1. Resory, mocowanie resorów i drążki reakcyjne / 194
    6.3.2. Zderzaki zawieszenia / 195
    6.3.3. Amortyzator tylny / 195
    6.4. KOŁA / 196
    6.5. WYKRYWANIE I USUWANIE PODSTAWOWYCH NIESPRAWNOŚCI ZAWIESZENIA I KÓŁ / 199
    6.6. DEMONTAŻ I MONTAŻ ZAWIESZENIA / 199
    6.6.1. Wymontowanie i wmontowanie amortyzatora przedniego / 200
    6.6.2. Wymontowanie i wmontowanie amortyzatora tylnego / 200
    6.6.3. Wymontowanie i wmontowanie zawieszenia tylnego / 201
    6.7. KONTROLA I REGULACJA KĄTÓW USTAWIENIA KÓŁ PRZEDNICH /201

    7. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
    7.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE WYPOSAŻENIA ELEKTRYCZNEGO / 204
    7.2. WENTYLACJA I OGRZEWANIE / 228
    7.2.1. Budowa urządzenia ogrzewczo-wentylacyjnego / 228
    7.2.2. Wymontowanie i wmontowanie urządzenia ogrzewczo-wentylacyjnego / 229
    7.2.3. Demontaż i montaż nagrzewnicy / 229
    7.2.4. Kontrola i weryfikacja części / 230
    7.3. SPRYSKIWACZE SZYB / 230
    7.4. SYSTEM STEROWANIA PRACĄ SILNIKA ELEKTRYCZNYM URZĄDZENIEM STERUJĄCYM / 231
    7.4.1. Opis systemu / 231
    7.4.2. Opis elementów systemu sterowania pracą silnika i ich rozmieszczenie / 232
    7.4.3. Wykrywanie niesprawności systemu sterowania / 233
    7.5. OBWÓD ZAPŁONU Z BEZSTYKOWYM ROZDZIELACZEM ZAPŁONU /235
    7.5.1. Rozdzielacz zapłonu bezstykowy / 240
    7.5.2. Cewka zapłonowa zapłonu bezstykowego / 241
    7.5.3. Kontrola działania zapłonu bezstykowego / 241
    7.6. OBWÓD ROZRUCHU / 244
    7.7. OBWÓD ZASILANIA / 248
    7.7.1. Alternator / 249
    7.7.2. Regulator napięcia / 254
    7.7.3. Akumulator / 255
    7.8. OBWODY OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO, WEWNĘTRZNEGO I BEZPIECZNIKI / 256
    7.8.1. Przekaźniki / 259
    7.8.2. Obwody świateł drogowych i świateł mijania / 260
    7.8.3. Obwody oświetlenia zewnętrznego, kierunkowskazów i oświetlenia wewnętrznego /263
    7.8.4. Przełącznik zblokowany pod kierownicą i wyłącznik zapłonu / 267
    7.9. OBWODY URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH / 271
    7.9.1. Sygnały dźwiękowe / 271
    7.9.2. Zestaw wskaźnikowy / 272
    7.9.3. Wycieraczki / 272
    7.9.4. Wentylator chłodnicy / 274
    7.9.5. Tylna szyba ogrzewana / 275
    7.9.6. Podnośniki szyb drzwi przednich / 275
    7.10. WYŁĄCZNIKI KLAWISZOWE / 276
    7.11. WYKRYWANIE PODSTAWOWYCH NIESPRAWNOŚCI / 276

    8. NADWOZIE
    8.1. BUDOWA NADWOZIA / 277
    8.2. POKRYWA SILNIKA / 279
    8.3. TABLICA ROZDZIELCZA / 281
    8.4. SZKIELET NADWOZIA / 283
    8.5. BŁOTNIK PRZEDNI / 283
    8.6. DRZWI PRZEDNIE / 284
    8.7. DRZWI TYLNE / 286
    8.8. DRZWI TYŁU NADWOZIA / 288
    8.9. OKNO PRZEDNIE / 289
    8.10. NAKŁADKI, LISTWY ZEWNĘTRZNE, KRATA WLOTU POWIETRZA I ZDERZAKI / 289
    8.11. WYKŁADZINY I OSŁONY WNĘTRZA / 290

    9. MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE

    10. UŻYTKOWANIE SAMOCHODU 
    10.1. POSŁUGIWANIE SIĘ URZĄDZENIAMI SAMOCHODU /294
    10.2. SPRAWDZANIE SAMOCHODU PRZED JAZDĄ /295
    10.3. DOCIERANIE I EKSPLOATACJA SAMOCHODU / 297
    10.4. PODNOSZENIE I HOLOWANIE SAMOCHODU / 299

    11. OBSŁUGA SAMOCHODU
    11.1. CZYNNOŚCI OBSŁUGOWE I PRZEBIEGI MIĘDZYOBSŁUGOWE / 300
    11.2. SPOSÓB PRZEPROWADZANIA OBSŁUGI / 300
    11.3. OKRESOWE ZABEZPIECZANIE PRZED KOROZJĄ LAKIEROWANYCH CZĘŚCI NADWOZIA / 301
    11.4. MYCIE I PIELĘGNACJA NADWOZIA / 304

    12. SAMOCHÓD FSO TRUCK 
    12.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 307
    12.2. MECHANIZMY PRZENIESIENIA NAPĘDU / 314
    12.3. UKŁAD HAMULCOWY / 316
    12.4. UKŁAD KIEROWNICZY / 318
    12.5. ZAWIESZENIE I KOŁA / 318
    12.6. INSTALACJA ELEKTRYCZNA / 320
    12.7. NADWOZIE / 330

    13. SAMOCHÓD FSO POLONEZ CARO 1,9 D 
    13.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU / 333
    13.2. URZĄDZENIA DO STEROWANIA I KONTROLI / 333
    13.3. DANE IDENTYFIKACYJNE SAMOCHODU /334
    13.4. DANE TECHNICZNE SAMOCHODU / 335
    13.5. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA / 337
    13.6. USTAWIANIE ROZRZĄDU / 347
    13.7. SPRZĘGŁO / 348
    13.8. INSTALACJA ELEKTRYCZNA / 348

    14. SAMOCHÓD FSO POLONEZ CARO 1,4 GLI 
    14.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU
    14.2. DANE IDENTYFIKACYJNE I TECHNICZNE SAMOCHODU
    14.3. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA
    14.4. KADŁUB Z UKŁADEM KORBOWYM I GŁOWICA Z UKŁADEM ROZRZĄDU
    14.5. UKŁADY ZASILANIA I WYDECHOWY
    14.6. UKŁAD SMAROWANIA
    14.7. UKŁAD CHŁODZENIA
    14.8. MECHANIZM SAMOCHODU
    14.9. INSTALACJA ELEKTRYCZNA
     
    15. SAMOCHÓD FSO ATU 
    15.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU
    15.2. INSTALACJA POCHŁANIANIA PAR PALIWA
    15.3. UKŁAD HAMULCOWY LUCAS
    15.4. ZAWIESZENIE TYLNE Z AMORTYZATORAMI UKOŚNYMI
    15.5. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
    15.6. NADWOZIE

    16. SAMOCHODY POLONEZ CARO PLUS, ATU PLUS I KOMBI PLUS 

    • OPIS OGÓLNY SAMOCHODU
    • POPYCHACZE HYDRAULICZNE
    • UKŁAD ZASILANIA METODĄ WTRYSKU PALIWA TYPU MONO MOTRONIC MA 1,7
    • WIELOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA TYPU MUL TEC XM
    • PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM JKC
    • WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
    • POPRAWA SZCZELNOŚCI SILNIKA I SKRZYNKI BIEGÓW
    • POPRAWA TRWAŁOŚCI SKRZYNKI BIEGÓW, PEWNOŚCI WŁĄCZANIA BIEGÓW I ZMNIEJSZANIA HAŁAŚLIWOŚCI SILNIKA
    • SAMOCHÓD POLONEZ KOMBI PLUS

    17. WYKAZ NARZĘDZI SPECJALNYCH

    WYKAZ ŁOŻYSK TOCZNYCH

    Zapytaj o ten produkt

    Przepisz kod z obrazka

    weryfikator