NIETYPOWE USTERKI W TYPOWYCH SAMOCHODACH - część 2

    • Wydawnictwo: Instalator Polski
    • Autor: Zenon Rudak
    • Ilość stron: 49
    • Okładka: broszurowa
    • Format: 246x174 mm
    • Rok wydania: 2011
    • Język: polski
    • Typ nośnika: Magazyn
    • Język wydania: Polski
    • Seria wydawnicza: Poradnik Serwisowy

    Poradnik serwisowy poświęcony nietypowym usterkom w typowych samochodach. Usterki w samochodach marki Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Chrysler, Fiat, Ford, Jeep, Land Rover, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Saab, Skoda, Toyota i Volkswagen.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    PORADNIK SERWISOWY
    NIETYPOWE USTERKI W TYPOWYCH SAMOCHODACH - część 2
    NR 05/2011

    "Chociaż, zdaniem producentów, samochody są coraz bardziej niezawodne, wzrasta liczba nietypowych usterek. Powodami ich powstania są starzenie się materiału spowodowane wiekiem, lecz także dużą liczbą podzespołów sterowanych elektronicznie. W wielu przypadkach testery diagnostyczne nie pokazują żadnego błędu, co utrudnia wykrycie uszkodzonego elementu. Nietypowe usterki stają się zmorą warsztatów, gdyż ich zdiagnozowanie i usunięcie zajmuje wiele cennego czasu.

    Niniejsza publikacja jest uzupełnieniem treści Poradnika Serwisowego 1/2011 pt. „Nietypowe usterki w typowych samochodach". Opisano w nim problemy związane z systemem ABS/ESP, poduszkami powietrznymi i praca jednostki napędowej. W obecnej, drugiej części, opisujemy problemy, które trudno jednoznacznie sklasyfikować. Dlatego Poradnik ma inną strukturę niż poprzedni. Tym razem wyróżnikiem jest marka i model pojazdu. Poradnik został opracowany z wykorzystaniem baz danych firmy Helia, która gromadzi takie informacje."

    PORADNIK MOTORYZACYJNY. NIETYPOWE USTERKI W TYPOWYCH SAMOCHODACH

    Spis treści:

     

    1.) ALFA ROMEO
    Alfa Romeo 147 – błędne wskazanie poziomu paliwa
    Alfa Romeo 156 – odpada pokrywa skrzynki bezpieczników
    Alfa Romeo 166 – nieprawidłowe działanie na biegu jałowym

     

    2.) AUDI
    Audi A2/A4/A6/TT – nieprawidłowe działanie centralnego zamka drzwi
    Audi A2 – drzwi nie zamykają się
    Audi A3 (8L1) – dach nie daje się zamknąć przy użyciu funkcji „zamykania komfortowego”
    Audi A3 – samoczynne otwieranie się i zamykanie centralnego zamka
    Audi A4 – niewłaściwe działanie zamka pokrywy bagażnika
    Audi A4/A6 – wskaźnik poziomu paliwa nie działa poprawnie
    Audi A6/A4 – nie działa automatyka podnoszenia i opuszczania szyb po ponownym podłączeniu akumulatora
    Audi A6 – nie działa brzęczyk ostrzegawczy
    Audi A6 – komunikat „Otwarte drzwi”; nie działa oświetlenie wewnętrzne; błędne wyzwalanie instalacji alarmowej
    Audi A6 – awaria oświetlenia wnętrza i/lub elektrycznych podnośników szyb; sporadycznie nie jest możliwe otwarcie/zamknięcie drzwi
    Audi A6 – świeci się kontrolka ładowania akumulatora
    Audi A6 – złe przenoszenie momentu napędowego przez automatyczną skrzynię biegów
    Audi A6/A4 – wentylatory chłodnicy pracują nadal po wyłączeniu zapłonu; rozładowanie akumulatora
    Audi – zadziałanie alarmu po otwarciu samochodu kluczem
    Audi – przerwy albo trzeszczenie przy odtwarzaniu płyt CD
    Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz – w pojazdach z centralnym zamkiem z systemem podciśnieniowym po wymianie urządzenia sterującego dochodzi do ponownej awarii

     

    3.) BMW
    BMW serii 3 (E 46)/serii 5 (E 39)/serii 7 (E 38, E 65, E 66) – zakleszcza się pedał gazu
    BMW serii 5 (E39) – działanie funkcji wycieraczek „Wisch-Wasch”
    BMW serii 5 (E39) – centralny zamek samoczynnie zamyka i otwiera się przy wstrząsach
    BMW serii 5 Touring (kombi) (E39) – niewłaściwe działanie wycieraczki szyby tylnej
    BMW serii 5 (E39)/serii 7 (E38)/serii 8 (E31) – zapalanie się lampki kontrolnej instalacji przeciwpoślizgowej kół napędowych (ASC)
    BMW serii 5 (E39)/serii 7 (E38) – brzęczące dźwięki z komory silnika, rozładowany akumulator
    BMW serii 5 (E39)/serii 7 (E38) – silnik nie daje się uruchomić w położeniu dźwigni zmiany biegów P albo N
    BMW serii 5 (E60)/serii 7 (E65) – zapalanie się lampki kontrolnej systemu pomiaru ciśnienia powietrza w oponach

     

    4.) CITROEN
    Citroen Saxo – nie działa ogrzewanie szyby tylnej i filtr wnętrza kabiny

     

    5.) CHRYSLER
    Chrysler Voyager – niedokładne wskazanie poziomu paliwa
    Chrysler Voyager II (GS) – nie załącza się automatyczna skrzynia biegów/nie działa prędkościomierz
    Chrysler PT Cruiser – wskaźnik poziomu paliwa nie wskazuje pełnego zbiornika

     

    6.) FIAT
    Fiat Punto – zapalanie się lampki kontrolnej elektrycznego wspomagania układu kierowniczego
    Fiat Punto – chwilowe awarie prędkościomierza
    Fiat Idea 1.4 – wadliwa przekładnia automatyczna, utrudniony wybór biegów
    Fiat Stilo – hałas z zaworu pojemnika z węglem aktywnym

     

    7.) FORD
    Ford Ka – awaria centralnego zamka
    Ford Fiesta – wadliwe działanie blokady centralnej, luźna dźwignia uchwytu drzwi
    Ford Fiesta/Focus – niestabilne wskazania prędkościomierza, niewłaściwy rozruch silnika, maleje zależna od prędkości jazdy głośność radia
    Ford Focus – ograniczony zasięg i niewłaściwe działanie pilota centralnego zamka
    Ford Fiesta/Focus/Focus TDCI – hałasujący pasek napędzający osprzęt silnika
    Ford Focus – chwilowe przerwy pracy dmuchawy, zauważalny zapach topiącego się tworzywa sztucznego
    Ford Focus – wskazówka prędkościomierza skacze podczas przyspieszania
    Ford Mondeo – ogrzewanie postojowe nie działa; silnik nie daje się uruchomić
    Ford Mondeo – stałe świeci się lub brak światła hamowania
    Ford Mondeo/Focus – przeprogramowanie pilota centralnego zamka
    Ford Mondeo – centralny zamek nie działa prawidłowo
    Ford Mondeo – migoczące światło reflektorów; wentylator chłodnicy pracuje ciągle na II stopniu
    Ford Mondeo – lampka kontrolna ładowania świeci się stale przy pracującym silniku

     

    8.) JEEP
    Jeep Cherokee XJ – niewłaściwe działanie kierunkowskazu i świateł ostrzegawczych

     

    9.) LAND ROVER
    Land Rover Freelander – nie działa elektryczne sterowanie tylnej szyby
    Land Rover Freelander – silnik źle zapala lub rozrusznik nie obraca silnika
    Land Rover Defender – nie działają światła hamowania; rozładowany akumulator

     

    10.) MERCEDES-BENZ
    Mercedes-Benz klasy A (W 168) – wskazanie serwisowe nie jest prawidłowo skasowane po przeglądzie
    Mercedes-Benz klasy A (W 168) – chwilowe przerwy w działaniu systemów elektrycznych
    Mercedes-Benz klasy C (W 202, W 203)/Mercedes-Benz CLK (W 208, W 209) – Parktronic (system ułatwiający parkowanie) pracuje nieprawidłowo
    Mercedes-Benz klasy C (W 202)/Mercedes-Benz klasy E (W 210)/Mercedes-Benz CLK (W 208) – przypadkowe uruchamianie się alarmu
    Mercedes-Benz klasy C (W 203) – awaria zamka centralnego drzwi przednich
    Mercedes-Benz klasy C (W 208)/Mercedes-Benz klasy E (W 210) – wyświetlacz wielofunkcyjny wskazuje „uszkodzenie czujnika oleju”
    Mercedes-Benz klasy C (W 202) – niewłaściwe działanie wskaźnika poziomu paliwa
    Mercedes-Benz klasy C (W 203) – błędne dane na arkuszu danych bezpieczników
    Mercedes-Benz klasy C (W 202) – zapala się lampka kontrolna ilości płynu chłodzącego
    Mercedes-Benz klasy C (W 203) – wilgoć w skrzynce modułów i bezpieczników w komorze silnika
    Mercedes-Benz klasy E (W 210) – zapala się kontrolka braku wody w zbiorniku spryskiwacza szyb
    Mercedes-Benz klasy E (W 210) – hałasy ze strefy tunelu wału napędowego
    Mercedes-Benz klasy E (W 210) – kontrolka wstępnego podgrzewania paliwa nie świeci się i/lub czasami świeci się podczas jazdy
    Mercedes-Benz klasy E (W 210)/Mercedes-Benz klasy C (W 202) – usterka działania dachu odsuwanego podnoszonego
    Mercedes-Benz klasy SLK (R 170)/Mercedes-Benz klasy C (W 202)/Mercedes-Benz CLK (W 208)/Mercedes-Benz klasy E (W 210) – zablokowanie dźwigni skrzyni biegów
    Mercedes-Benz klasy M (W 163) – wskaźnik poziomu paliwa
    Mercedes-Benz klasy E (W 124 i W 210)/Mercedes-Benz klasy SL (R 129)/Mercedes-Benz klasy S (W 140)/Mercedes-Benz klasy C (W 202) – nie działa tempomat; regulacja silnika schodzi zbyt wcześnie do biegu „D”; podczas hamowania zapala się kontrolka świateł
    Mercedes-Benz klasy E (W 124 i W 210)/Mercedes-Benz klasy SL (R 129)/Mercedes-Benz klasy S (W 140)/Mercedes-Benz klasy C (W 202) – radio nie działa, antena automatycznie się wysuwa i chowa
    Mercedes-Benz – wymiana świec żarowych

     

    11.) OPEL
    Opel Corsa C – problemy z OBD-AU
    Opel Corsa C – awaria układu spryskiwaczy szyby przedniej i tylnej
    Opel Corsa C – wnikanie wody do przestrzeni dla nóg kierowcy
    Opel Astra G – wyświetlacz licznika kilometrów nie pokazuje cyfr
    Opel Astra G/Zafira – skrzypiące dźwięki z obszaru kolumny kierownicy
    Opel Vectra C/Signum – nie działa rozrusznik
    Opel Vectra B – awaria wentylatora chłodnicy
    Opel Vectra B/Omega B – instalacja alarmowa nie zostaje uaktywniona przez centralny zamek
    Opel Vectra B – stałe świecenie się oświetlenia wnętrza
    Opel Vectra B - Świecenie się lampki kontrolnej poziomu płynu chłodzącego
    Opel Vectra C Caravan – pokrywa tylna nie zamyka się
    Opel Zafira A – wadliwe sterowanie podnośników szyb
    Opel Vivaro – zapala się lampka kontrolna immobilizera
    Opel − różne modele – radioodtwarzacz CD samoczynnie włącza się i wyłącza/rozładowany akumulator

     

    12.) PEUGEOT
    Peugeot 206 – pojazd nie daje się uruchomić
    Peugeot 206 – awaria układów elektrycznych; dym z zestawu wskaźników
    Peugeot 206 – niewłaściwe wskazania paliwomierza
    Peugeot 206 – przepalony bezpiecznik; elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i tylny podnośnik szyby nie działają; świeci się lampka ładowania akumulatora
    Peugeot 206 – wymiana seryjnego odbiornika radiowego na urządzenie z wyposażenia dodatkowego
    Peugeot 207 – awaria alternatora; rozładowany akumulator
    Peugeot 307 – po naprawie powypadkowej układ kierowniczy ciężko pracuje
    Peugeot 307 – wszystkie kontrolki i światła ostrzegawcze na tablicy rozdzielczej świecą się bez powodu; zapis kodów usterek w pamięci usterek; żarówki przepalają się; wahania wskazań przyrządów
    Peugeot 406 – sporadyczne zapalanie się sygnału wskaźnika zużycia hamulca
    Peugeot 407 – rozładowany akumulator, nie można uruchomić silnika

     

    13.) SAAB
    Saab 9-3 – drzwi blokują się i odblokowują samodzielnie; nie jest możliwy rozruch silnika
    Saab 9-3 – problemy z automatyczną skrzynią biegów
    Saab 9-3 – błędne wskazania poziomu paliwa, niewłaściwa praca silnika
    Saab 9-3 – awaria wycieraczki szyby tylnej
    Saab 9-3 Cabrio – podczas otwierania/zamykania dachu zasłona nie przesuwa się
    Saab 9-5 – uszkodzone przewody w przestrzeni dla radia

     

    14.) SKODA
    Skoda Fabia (6Y) – nieprzyjemny zapach w kabinie

     

    15.) TOYOTA
    Toyota Yaris – stała praca pompy hydraulicznej
    Toyota Avensis (T22) – nie działa rozrusznik/zapłon

     

    16.) VOLKSWAGEN
    Volkswagen Lupo – radio wyłącza się samoczynnie
    Volkswagen Polo (6N2) – awaria elektrycznego podnośnika szyby
    Volkswagen Golf III (1H) – problemy z instalacją elektryczną
    Volkswagen Golf III – podczas uruchamiania silnika gasną lampki kontrolne; silnik nie uruchamia się; styk S nie działa
    Volkswagen Golf III – nagłe zamykanie się drzwi
    Volkswagen Golf III/Passat B4 (35i) – silnik się nie uruchamia lub gaśnie
    Volkswagen Golf IV (1J) – stale świeci się lampka oświetlająca komorę bagażnika; uruchamia się alarm
    Volkswagen Golf IV Wariant – pokrywa tylna nie zamyka się
    Volkswagen Golf IV – awaria centralnego zamka, oświetlenia wnętrza i lampki do czytania
    Volkswagen Golf IV – awaria prędkościomierza
    Volkswagen Golf IV/Bora/Passat B5/Sharan – świeci się kontrolka braku płynu do spryskiwacza
    Volkswagen Passat – hałas z silnika na biegu jałowym
    Volkswagen Passat (3B) – szyby boczne nie zamykają się całkowicie
    Volkswagen Passat 3B/Golf IV/New Betele – niewystarczająca wydajność podgrzewania siedzeń
    Volkswagen Passat 3B – sporadyczne uruchamianie się alarmu
    Volkswagen New Betele – awaria elektrycznego podnośnika szyb po kilkukrotnym użyciu
    Volkswagen Sharan – nierównomierna praca dmuchawy
    Volkswagen – hałas z kolumny kierownicy
    Volkswagen – awarie przepływomierza
    Volkswagen – zmieniacz płyt CD
    Volkswagen – wymiana wtryskiwaczy (ważna wskazówka dotycząca montażu nowych wtryskiwaczy) 

     


    Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:

    • elektronika
    • elektryka
    • diagnostyka
    • technologia napraw mechanicznych
    • lakiernictwo i blacharstwo

    Artykuły zawierają:

    • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
    • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
    • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
    • porady ekspertów z branży,
    • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
    • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    Spis treści