ALTERNATYWNE ZASILANIE SAMOCHODÓW BENZYNĄ ORAZ GAZAMI LPG I CNG

    Badania porównawcze dynamiki rozpędzania i emisji spalin. Alternatywne zasilanie samochodów benzyną oraz gazami LPG i CNG. Książkę cechuje aktualność i wyjątkowa ważność prezentowanej problematyki, a także duże walory poznawcze i wysoki poziom merytoryczny.

    Produkt archiwalny

    Koszt wysyłki od: 7,00 zł

    • Wysyłka GRATIS

      Zrob zakupy za 275,00 zł a wysyłkę masz GRATIS

    • Dostawa do krajów EU

      Paczki wysyłamy również do krajów Unii Europejskiej

    Opis

    ALTERNATYWNE ZASILANIE SAMOCHODÓW BENZYNĄ ORAZ GAZAMI LPG I CNG
    Badania porównawcze dynamiki rozpędzania i emisji spalin

    Autor na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań (przedstawionych w książce w formie licznych tabel i wykresów) zilustrował i skomentował w sposób prosty i przystępny możliwości wykorzystania paliw gazowych do napędu samochodów, a także ocenił ich wpływ na osiągi pojazdów (dynamikę i zużycie paliwa) oraz toksyczność emitowanych do atmosfery paliw.

    Książkę cechuje aktualność i wyjątkowa ważność prezentowanej problematyki, a także duże walory poznawcze i wysoki poziom merytoryczny. Sformułowane przez Autora wnioski są bardzo cenne pod względem naukowym i aplikacyjnym.

    Książkę polecamy pracownikom naukowym i studentom wyższych uczelni technicznych, pracownikom inżynieryjno-technicznym ośrodków badawczo-rozwojowych, przemysłu oraz instytucji zajmujących się eksploatacją i obsługą transportu samochodowego.

    Spis treści

    Spis treści:

    Przedmowa
    1. Wprowadzenie
    2. Paliwa do tłokowych silników spalinowych o zapłonie iskrowym stosowane w trakcie badań
    2.1. Charakterystyka ogólna
    2.2 Benzyna bezołowiowa
    2.3. Paliwo LPG
    2.4. Metan
    3. Samochody zasilane alternatywnie gazem CNG – historia i teraźniejszość
    3.1. Rys historyczny
    3.2. Samochody zasilane wyłącznie CNG
    3.3. Samochody zasilane dwupaliwowo (benzyna–CNG)
    3.3.1. Informacje ogólne
    3.3.2. Samochody osobowe z fabryczną instalacją dwupaliwową
    3.3.3. Samochody dostawcze z fabryczną instalacją dwupaliwową
    4. Systemy alternatywnego zasilania gazami LPG i CNG
    4.1. Klasyfikacja systemów zasilania gazem
    4.2. Instalacje pierwszej generacji
    4.3. Instalacje drugiej generacji
    4.4. Instalacje trzeciej i czwartej generacji
    4.5. Instalacje piątej generacji
    4.6. Samochodowe systemy dwupaliwowe
    5. Badania dynamiki rozpędzania samochodu A zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie pierwszej generacji).
    6. Badania dynamiki rozpędzania samochodu B zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie drugiej generacji)
    7. Badania dynamiki rozpędzania samochodu C zasilanego alternatywnie benzynąi gazem CNG
    8. Porównanie wpływu alternatywnego zasilania benzyną oraz gazami LPG i CNG na dynamikę rozpędzania i obliczone charakterystyki szybkościowe
    9. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie pierwszej generacji
    10. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie drugiej generacji
    11. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem CNG w systemie czwartej generacji
    12. Analiza porównawcza wyników pomiarów emisji spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną oraz gazami LPG i CNG
    13. Oszacowanie błędów wynikających ze stosowania opracowanych charakterystyk dynamicznych emisji spalin
    14. Przykłady wykorzystania charakterystyk dynamicznych emisji spalin
    15. Podsumowanie